مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی خبرداد:


فعالیت ۱۴ پایگاه سلامت اجتماعی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماع

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از فعالیت ۱۴ پایگاه سلامت اجتماعی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر به جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات  ۲۷ گروه همیاردر غالب ۱۴ پایگاه سلامت اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی از فعالیت ۱۴ پایگاه سلامت اجتماعی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر به جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات  ۲۷ گروه همیاردر غالب ۱۴ پایگاه سلامت اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی، اسماعیل قربانی از فعالیت ۱۴ پایگاه سلامت اجتماعی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر به جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی در محلات۲۷ گروه همیاردر غالب۱۴ پایگاه سلامت اجتماعی مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: سازمان بهزیستی کشور به منظور فراهم کردن زمینه پیشگیری از بروز آسیب اجتماعی در افراد و یا بازگشت افراد آسیب دیده اجتماعی به کانون خانواده و جامعه و همچنین به جهت حفظ و ثبات و انسجام خانواده اقدام به راه اندازی مراکز و یا اجرای فعالیتهایی نموده است که به واسطه آنها بتوان گامهای مؤثری در کاهش آسیب های اجتماعی برداشت.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی به خودکشی که نوعی آسیب چند بعدی رفتاری است، اشاره کرد و گفت: خودکشی، نوعی آسیب چند بعدی رفتاری است که عوامل متعددی در بروز آن دخیل هستند و همواره به عنوان یکی از مشکلات و نگرانی­های کشور مطرح شده است. پیش­گیری از این آسیب اجتماعی نیازمند یک طرح جهانی به همراه استراتژی­های ملّی و اقدامات محلی و همچنین همکاری نهادهای مختلفی چون آموزش و پرورش، صدا و سیما، بهزیستی، وزارت بهداشت و درمان و وزارت ارشاد است. 

وی خاطرنشان کرد: اداره کل بهزیستی خراسان شمالی در راستای پیش­گیری از این آسیب اجتماعی طرحی را در غالب تهیه محتوا و پیگیری آموزش حداقل ۳۰ نفر تسهیلگرویژه را در دستور کار خود دارد.

قربانی از اجرای مرحله یک طرح همیار مادر و کودک در این استان خبر داد و گفت: این طرح با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و با هدف ارتقا سلامت روانی و اجتماعی مادران باردار در معرض آسیب و کودکان آنها و پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب های روانی و اجتماعی با تهیه محتوای آموزشی مناسب جهت ۶۰ مادر باردار در محلات آسیب خیز اجرا می شود.

این مسوول در ادامه از اجرای طرح سلامت جنسی ویژه زنان مطلقه در معرض آسیب خبر داد و گفت: آسیب های اجتماعی،  زندگی زنان را باتوجه به نقش حساسی که در اجتماع دارند بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل بایستی به این قشر خصوصا زنان مطلقه در معرض آسیب توجه بیشتری شود و بهزیستی این استان برآن است تا طرحی تحت عنوان سلامت جنسی ویژه زنان مطلقه در معرض آسیب در سال آینده به مرحله اجرا برساند.

وی افزود: با تمرکز بر کاهش آسیب های اجتماعی خصوصا در مناطق حاشیه نشین مراحل پیشنهادی حداقل ۱۷پروژه اجتماع محور در مرحله انجام است.

کد خبر 31154

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد