مشهد | تاکسیرانی و اتوبوسرانی در دسترس‌پذیری شهری، پیشقدم هستند

تعدای از معلولان جسمی حرکتی با تاکسی های مناسب‌سازی شده، از منازل‌شان در نقاط مختلف مشهد، به مراسم غبارروبی مزار شهدا در بهشت رضا عزیمت کردند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی مشهد این برنامه در ششمین روز دهه مبارک فجر و با میدان‌داری مشترک بهزیستی مشهد و شرکت تاکسیرانی مشهد انجام گرفت.

این گزارش حاکی است مدیر عامل تاکسیرانی مشهد در این برنامه، ضمن اشاره به مناسب‌سازی ۵۰ دستگاه تاکسی و ۲ دستگاه ون در سطح شهر مشهد برای عزیمت و جابجایی افراد دارای معلولیت گفت: برای افراد دارای معلولیت، کارت ویژه‌ی من‌کارت صادر می‌شود که توانخواهان عزیز می‌توانند با این کارت‌ها ۶۰ سفر نیمه‌بهای شهری را در هر ماه انجام دهند.

احمد محبی همچنین تأکید کرد: هیچ محدودیتی برای صدور من‌کارت ویژه افراد دارای معلولیت وجود ندارد و هر تعداد از این عزیزان که متقاضی داشتن این کارت باشند برایشان صادر می‌شود.

وی همچنین گفت: تاکسیرانی مشهد همان‌گونه که از گذشته، تلاش زیادی برای تردد آسوده‌تر، ایمن‌تر و سریع‌تر افراد دارای معلولیت داشته، از این پس نیز سعی دارد سرعت مناسب‌سازی ناوگان حمل و نقل درون شهری در این بخش را بیشتر کند و امکانات بیشتری برای این گروه از شهروندان فراهم نماید.

افراد دارای معلولیت حاضر در مراسم غبارروبی مزار شهدا در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرداری، تاکسیرانی، بهزیستی و نهادهای مرتبط، اقدامات زیادی برای افزایش حضور اجتماعی معلولین انجام داده‌اند گفتند از اینکه می‌توانند همچون سایر شهروندان به صورت مستقل در این گونه مراسمات و برنامه‌های شرکت کنند بسیار خوشحال هستند.

مدیر بهزیستی مشهد نیز گفت: سازمان تاکسیرانی و شهرداری، عملکرد بسیار خوبی در مناسب‌سازی معابر و ناوگان حمل و نقل شهری انجام داده‌اند که جای تشکر دارد.

غلامرضا خالدی گفت: این اقدامات در جهت افزایش حضور اجتماعی معلولین انجام شده زیرا آنها به عنوان شهروندان درجه اول، مانند سایرین باید از همه‌ی امکانات حضور اجتماعی برخوردار باشند و شهرداری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، در این زمینه پیشقدم بوده‌اند.

کد خبر 31148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد