در رسانه| بلاغ| فعالیت 113 مرکز تخصصی خدمات توانبخشی در مازندران/ مازندران دومین استان پیر کشور

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران گفت: ۱۱۳ مرکز تخصصی خدمات توانبخشی بهزیستی که برخی از مراکز به صورت شبانه روزی و برخی روزانه و برخی خدمات در منزل ارائه می شود، در استان فعال هستند.

عبدالرضا قلندری معاون توانبخشی بهزیستی مازندران در حاشیه افتتاح پیرایشگاه جامعه هدف بهزیستی در گفتگو با خبرنگار سفیر هراز گفت: ۶۶ هزار فرد دارای معلولیت در سطح استان تحت پوشش بهزیستی هستند و از خدمات مختلف این سازمان بهره مند می باشند. وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین اهداف سازمان بهزیستی، توانمندسازی و ارتقا کیفیت زندگی جامعه هدف می باشد، عنوان نمود در حال حاضر  در۱۱۳ مرکز توانبخشی روزانه،شبانه روزی،ویزیت در منزل استان،خدمات  مختلف مراقبتی-درمانی و توانبخشی در ابعاد آموزشی،پزشکی،روانی،اجتماعی، حمایتی و حرفه ای به توانخواهان و خانواده های آنان ارائه می گردد.
وی همچنین بیان نمود با عنایت به رویکرد سازمان مبنی بر کوچک سازی مراکز و ارائه خدمات بهینه مطابق با رویکردهای نوین توانبخشی  و از طرفی تسهیل بهره مندی افراد دارای معلولیت از حقوق برابر با سایر آحاد جامعه و امکان مشارکت فعال این افراد در اجتماع، تاسیس خانه های کوچک افراد دارای معلولیت و خانه های حمایتی سالمندان و بیماران روانی مزمن از رویکردهای اجرایی معاونت توانبخشی سازمان می باشد. 
در این خانه ها ضمن بهره مندی این افراد از خدمات تخصصی و رفع نیازهای شخصی، تعداد محدودی از توانخواهان، حداکثر ۱۰ نفر  در خانه های معمولی در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
لازم به ذکر است تاکنون ۴ خانه حمایتی در  سطح استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف می باشند که با توجه به اثربخشی فعالیت‌ها، توسعه این خانه ها در سالجاری در دستور کار معاونت توانبخشی  بهزیستی استان قرار دارد. 
همچنین وی اشاره نمود با هدف  اشتغال افراد دارای معلولیت و فراهم نمودن امکان حضور فعال این افراد در جامعه با جذب ۸۳ میلیارد تومان اعتبار در سالجاری در جهت  فراهم سازی اشتغال پایدار جامعه هدف اقدام گردیده است.
وی در پایان تصریح نمود بنا بر اصل یکسان سازی فرصت ها، استقلال فردی و دسترسی به کلیه امکانات موجود در جامعه جز حقوق حقه افراد معلول می باشد. در این راستا با پیگیری های  بهزیستی استان در حال حاضر ۳۳ درصد اماکن در استان مناسب سازی شده اند و با عنایت به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و با دستور استاندار محترم  مقرر گردید نسبت مناسب سازی امکان عمومی و فضای شهری توجه کویژه ای از طرف مسولین بعمل اید و در جهت نیل به وضعیت مطلوب تر و فراگیر سازی امکاناتجامعه، نیاز به باور جمعی و  نهضت همگانی وجود دارد و تحقق این مهم با مشارکت و هم افزایی میان کلیه سازمان های ذی ربط میسر خواهد شد. و افتتاح پارک ویژه معلولین در راستای این اهداف می باشد.

کد خبر 31128

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد