کودک به عنوان موجودی مستقل و منحصر به فرد  الگوی رشد خاص خود را دارد 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان درحاشیه  برگزاری دوره آموزشی مجازی ارزیابی و درمان کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی و دوره آموزشی بازی و اسباب بازی با تاکید برآموزش کودکان گفت :کودک به عنوان موجودی مستقل و منحصر به فرد الگوی رشد خاص خود را دارد و مربیان دراین مسیر باید یاریگر کودک باشند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان سلمان حسینی  بااشاره به برگزاری این دوره ها  ویژه مدیران و مربیان مهد های کودک تحت نظارت بهزیستی استان زنجان  و روانشناسان مرتبط با امور کودکان در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی  گفت :هدف از انتخاب و اجرای این دوره آموزشی  ارتقاء دانش و مهارت مدیران و مربیان مهدهای کودک و اهمیت نقش مدیران و مربیان مهدهای کودک در نقش آفرینی در تربیت کودکان است .

وی اظهار کرد : نقش مدیران و مربیان در حیات تربیتی کودکان از مهمترین عناصر یک برنامه آموزشی مناسب می­باشد و کیفیت مراقبت و آموزش کودکان به وجود مدیران و مربیان کارآمد، تاثیر گذار و شایسته بستگی دارد و بالطبع مهارت کافی آنها می‌تواند ضامن ارتقاء کیفیت خدمات و تحقق اهداف و رشد همه جانبه کودکان در مهدهای کودک باشد.

معاون امور اجتماعی اظهار داشت :  حضور کودک در مهد کودک یا دوره آمادگی این امکان را فراهم می کند تا ارزیابی دقیقی روی هر کودک انجام شود که آیا مطابق با سن خود ، مراحل رشد را طی می کند یا نه ، تأخیر در رشد کودکان که می تواند زمینه ساز عقب ماندگی آن ها را فراهم کند در این محیط ها به سرعت شناسایی می شود و امکان بازپروری را فراهم می کند.

حسینی اضافه کرد : در مهد کودک ، گروه های همسال محیطی ، را برای کودک فراهم می کند که در آن خود را بشناسد و  بر خلاف تصور اکثر افراد ، مهد کودک فقط جایی برای بازی کردن نیست بلکه کودک در آن دائم در حال یادگیری است و توانایی های خود را توسعه می دهد .

وی تصریح کرد : کودک با حضور در مهد کودک می آموزد  که پذیرفته شده و با دیگران شریک شود ، از حقوق خود دفاع کند و به دیگران احترام بگذارد . بنابراین کودک از دنیای خود محور به مرحله اجتماعی شدن قدم می گذارد .

گفتنی است این دوره های آموزشی به صورت مجزا در دو روز در جهاد دانشگاهی به صورت مجازی برگزار شده است .

کد خبر 31127

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد