کمک دو و نیم میلیارد تومانی مجموعه تولیدی کاویان فریمان به یک مرکز توانبخشی معلولین

همزمان با هفتمین روز از دهه فجر، ساختمان جدید مرکز توانبخشی و نگهداری مددجویان دارای معلولیت‌های جسمی و ذهنی «احسان» در شهرستان فریمان با حضور معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، نماینده فریمان در مجلس و مقامات و مسؤولین محلی افتتاح شد.

به گفته‌ی رئیس بهزیستی فریمان در این مرکز ۱۱۵ مددجوی دارای معلولیت‌های شدید ذهنی و جسمی نگهداری و توانبخشی می‌شوند.

علی حمیدی گفت: این مرکز ۳۵ نفر پرسنل دارد و حدود ده سال از فعالیت آن می‌گذرد اما به جهت اینکه ساختمان قدیمی مرکز، امکانات و گنجایش کافی نداشت و شرایط برای نگهداری و توانبخشی مددجویان مناسب نبود این مرکز با همت هیأت امنا و هیأت مدیره‌ی مرکز، کمک خیرین شهرستان و مجموعه‌ی تولیدی شیشه فلوت کاویان فریمان با هزینه‌ای معادل ۴ میلیارد تومان دارای ساختمان مجهز، با کیفیت و مطلوب برای نگهداری و توانبخشی معلولین شده است.

وی با بیان اینکه مجموعه‌ی تولیدی کاویان دو و نیم میلیارد تومان به شکل مصالح ساختمانی، تجهیزات و سایر ملزومات ساخت و تکمیل بنا به این مرکز کمک کرده گفت: مجموعه‌ی نیکوکاران اداره کننده‌ی مرکز نیز یک میلیارد تومان در این امر خیر سرمایه‌گذاری داشته‌اند و بهزیستی خراسان رضوی نیز ۲۵۰ میلیون تومان به این مجموعه کمک نموده است.

به گفته‌ی حمیدی این مرکز ۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع مساحت دارد و زیربنای آن در دو طبقه ۱۷۰۰ متر می‌باشد که تمام بخش‌های مورد نیاز برای توانبخشی و نگهداری معلولین را دارا می‌باشد.

وی همچنین از قول مساعد نماینده فریمان در مجلس برای تأمین قیر جهت آسفالت مسیر مرکز تا معبر متصل به شهر فریمان به طول یک کیلومتر خبر داد.

حمیدی گفت: مقرر شد که فرماندار فریمان از طریق دستگاه‌های ذیربط برای آسفالت این مسیر مساعدت کند.

وی یادآور شد: دکتر مسعود فیروزی، معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی، در سفر امروز به شهرستان فریمان همچنین از دو مرکز توانبخشی و حرفه‌آموزی «شکوفه‌ها» و «مهرسام» بازدید و با مسؤولان، مددکاران و مددجویان این مرکز گفتگو کرد.

به گفته‌ی حمیدی، در مرکز شکوفه‌ها که ۸۰ نفر ظرفیت دارد خدمات کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی و سایر خدمات و آموزش‌های توانبخشی صورت می‌گیرد و ۷۲ مددجوی این مرکز واجد شرایط دریافت یارانه‌ی توانبخشی هستند که به ازای هر مددجو ۷۵۳ هزار تومان به این مرکز یارانه تعلق می‌گیرد که این خدمات را برای مددجویان انجام دهند.

وی همچنین گفت: این مرکز در حال توسعه‌ی ساختمان است و طبقه‌ی دوم آن در مرحله‌ی نازک‌کاری می‌باشد و خدمات تخصصی توانبخشی را به معلولین جسمی، ذهنی، اوتیسم و دیگر مددجویان نیازمند خدمات، ارائه می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: معاون توانبخشی بهزیستی خراسان رضوی در این بازدید، ضمن ابراز رضایت از خدمات انجام شده‌ی این مرکز پینشهاد کرد که خدمات تخصصی مددجویان به طبقه فوقانی منتقل گردد و طبقه‌ی همکف ساختمان به آموزش مددجویان اختصاص پیدا کند.

رئیس بهزیستی فریمان گفت: بازدید دیگر معاون توانبخشی بهزیستی استان از مرکز حرفه‌آموزی مهرسام بود که مخصوص مددجویان بالای ۱۴ سال ذهنی خفیف است و ۴۰ نفر ظرفیت دارد.

وی افزود: این مرکز در حال حاضر به ۳۳ مددجو آموزش‌های افزایش توانمندی و مهارت‌های حرفه‌ای می‌آموزد و بابت همه‌ی آنها یارانه از بهزیستی دریافت می‌کند.

حمیدی در پایان به تعداد مددجویان تحت پوشش بهزیستی فریمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر سه هزار پرونده مددجویی در فریمان زیر پوشش خدمات بهزیستی هستند که ۱۳۵۰ نفرشان مستمری‌بگیر می‌باشند و نزدیک به ۷۰۰ نفر نیز پشت نوبت مستمری و کمک هزینه‌ی معیشت هستند.

وی همچنین گفت: سه مرکز مثبت زندگی نیز در این شهرستان آماده‌ی بهره برداری شده و همزمان با سایر مراکز مثبت کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

کد خبر 31122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد