در رسانه| اشتغال عامل ماندگار درمان بهبود یافتگان/ مراکز غیردولتی بازوان توانمند بهزیستی

رئیس بهزیستی شهرستان تبریز اشتغال را عامل موثر در ماندگاری درمان بهبود یافتگان دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صالح علیلو در آیین افتتاح نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی مراکز اشتغال و توانمندسازی بهبود یافتگان، همزمان با هفتمین روز از دهه فجر با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد،  درمان و بازتوانی را از اهداف اصلی مراکز جامع درمان افراد دارای اعتیاد عنوان کرد و اظهارداشت: موفقیت این فعالیت بدون در نظر گرفتن مقوله اشتغال امکان‌پذیر نمی باشد و با عنایت به اینکه اکثر افرادی که درگیر اعتیاد شده اند دارای تونایی صنعتی و کارگاهی می باشند و به دلیل مشکل مذکور با افت عملکرد مواجه شده و از چرخه کار خارج شده اند؛ احداث کارگاه های اشتغال در کنار مجموعه های درمانی از اهمیت بالایی برخوردار  است.

وی با خاطرنشان کردن ظرفیت کارگاه‌های مراکز درمان، گفت: در این کارگاه‌ها علاوه بر اشتغال افراد دارای مهارت، افراد بدون سابقه فعالیت در حرفه‌ای مشخص نیز می توانند حرفه آموزی کنند و با توانمندی خود پس از بهبود و ترخیص از مراکز در راستای مهارت خود اشتغال یابند.

رئیس بهزیستی شهرستان تبریز دلیل موفقیت اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی افراد مبتلا به اعتیاد در زمینه اشتغال و توانمند سازی را شناخت دقیق از حوزه کاری خود عنوان کرد و انعطاف و نوآوری طرح‌های اشتغال این مرکز را از عوامل مهم در پیشرفت مرکز مذکور عنوان کرد.

مرکز جامع اشتغال و توانمندسازی بهبودیافتگان استان در زمینه ساخت کابینت، سازه‌های چوبی، کمد دیواری، نقش‌های برجسته روی دیوار، دکوراسیون داخلی، پارکت، طراحی و ساخت دستگاه های میوه خشک کن، تعویض روغن و... فعالیت می‌کند.


مراکز غیردولتی بازوان توانمند بهزیستی

رئیس بهزیستی شهرستان تبریز در آیین افتتاح پایگاه سلامت اجتماعی مهرجویان سعادت تبریز، مراکز غیردولتی را بازوان توانمند بهزیستی بیان کرد.

صالح علیلو در این آیین ضمن تبریک چهل و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با بیان اینکه گسترش عدالت از آرمان های انقلاب و اهداف تاسیس سازمان بهزیستی می‌باشد، ابراز داشت: رکن اساسی هر جامعه، افراد آن جامعه و خانواده می باشد و برای سلامت جامعه باید در راستای توانمند سازی و سلامت خانواده گام برداشت.

وی استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی جهت نیل به اهداف سازمان در زمینه سلامت اجتماعی را بسیار موثر و حائز اهمیت عنوان کرد و نگرش معنوی با انگیزه خدمت به مددجویان و اقشار نیازمند به شیوه مددکاری را از عوامل موفقیت این مراکز عنوان کرد.

شایان ذکر است پایگاه های سلامت اجتماعی با هدف ارتقاء سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در زمینه آموزش مهارت های زندگی و خانواده، آموزش های پیش از ازدواج، آموزش های اجتماع محور، پیشگیری از اعتیاد و مشارکت در طرح های پیشگیری از جمله طرح تنبلی چشم به جامعه هدف، ارائه خدمات می‌کند.

کد خبر 31107

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد