سازمان بهزیستی؛نهادی تاثیرگذار در ارتقای سلامت اجتماعی

در حال حاضر ۳۳ مرکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، توزیع عادلانه خدمات، گسترش و فراگیری خدمات، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی گروه هدف، شروع به فعالیت نمودند.

به گزارش روابط عومی اداره کل بهزیستی استان دهقانی معاون امورتوانبخشی استان در خصوص خدمات سازمان به جامعه هدف گفت :با توجه به توسعه ماموریت های بهزیستی و افزایش انتظارات جامعه،  سازمان لزوم توسعه خدمات عدالت محور و بهره مندی از ظرفیت های مردمی به منظور سازماندهی شبکه ای از واحدهای غیردولتی فعال در کشور را، امری اجتناب ناپذیر و ضروری می داند که جهت تحقق آن اقدام به تاسیس مراکز مثبت زندگی در سال ۹۹ نمود.
دهقانی افزود:در حال حاضر ۳۳ مرکز مثبت زندگی با هدف تسهیل دسترسی گروه هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی، توزیع عادلانه خدمات، گسترش و فراگیری خدمات، ایجاد شفافیت در فرآیند ارائه خدمات و افزایش رضایتمندی گروه هدف، شروع به فعالیت نمودند. 
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۶۲۰۰ پرونده خانوار افراد مستمربگیر دارای معلولیت به این مراکز واگذار گردیده که در فاز اول آن مددکاران این مراکز در حال بازدید منزل و تکمیل اطلاعات مورد نیاز از جمله بررسی وضعیت اشتغال، مسکن، بیمه، تحلیل، تشخیص و تعیین نیازهای اولویت دار گروه هدف و ارائه پیشنهاد برنامه کمکی درراستای توانمندسازی افراد می باشند.
معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان  اظهار امیدواری کرد در آینده ای نزدیک ۳۳۰۰ پرونده افراد مستمربگیر دیگر نیز به مراکز مثبت زندگی جهت ثبت اطلاعات دقیق آنها در سامانه مربوطه ارسال خواهد شد و مراکز وارد فاز دوم یعنی ارائه ارائه خدمات مستمر و غیرمستمر توانبخشی به گروه هدف تحت پوشش خواهند شد.

کد خبر 31099

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد