طرح حمایت از زنان دارای فرزند معلول در قزوین اجرا شد

مدیر کل بهزیستی استان قزوین گفت: حمایت از زنان دارای فرزند معلول در قالب طرح "راضیه مرضیه" به منظور تحکیم بنیان خانواده در استان قزوین اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان قزوین علیرضا وارثی اظهار کرد: طرح "راضیه مرضیه" به مناسبت روز زن و مادر برای اولین بار با هدف تکریم مادران دارای فرزندان کم توان (جسمی حرکتی ، ذهنی ، بینائی و شنوایی و...) که در منزل خود نگهداری می کنند، انجام شد.

مدیر کل بهزیستی استان در خصوص هدف از  اجرای طرح "راضیه مرضیه" بیان کرد: این طرح در راستای تکریم و تجلیل از مادران دارای فرزند معلول، تحکیم بنیان خانواده، ایجاد نشاط اجتماعی و ایجاد روحیه ی مثبت برای مادران گروه هدف انجام شد.

به گفته وارثی، در قالب این طرح ۱۸ بستهٔ معیشتی، ۱۸ بستهٔ فرهنگی و تابلو فرش حرم رضوی با عنوان قطعه ای از بهشت ، ۱۸ کارت ۳۰۰ هزارتومانی بین ۱۸ خانواده های کم برخوردار دارای چند فرزند معلول توزیع شد.

وی اضافه کرد: طرح حمایت از زنان دارای فرزند معلول تنها در توزیع  موارد مذکور بسنده نخواهد شد، بلکه هدف این است که بتوان با حضور مسئولین استانی در منزل این مادران فداکار حضور یافت و بیشتر با مشکلات  معیشتی، درمانی و ... این قشر آشنا شد و گام های موثر تری در جهت رفع نیاز اساسی این خانواده ها برداشت.

این مسئول یادآور شد: طرح  "راضیه مرضیه" به طور ویژه توسط حوزه ی فرهنگی و با همکاری موکب تنهاترین سردار از اول دی ماه کار تحقیقاتی خود را آغاز کرده و  این طرح برای 18 خانواده  در سه روز متوالی اجرا شد.   

مدیر کل بهزیستی استان با بیان این مطلب که شیوع ویروس کرونا با وجود تمام آسیب‌ها و تهدیدها، فرصت‌ها و موقعیت‌های خوبی را برای افراد مهیا کرد تا بتوانند خود را برای کمک به مردم در زمینه های مختلف آماده کنند، افزود: بهزیستی استان با ایجاد گروه های جهادی و  همدلی به یاری نیازمندان شتافت و با مشارکت در طرح پازل همدلی برای دانش آموزان، طرح کمک مومنانه به گروه هدف و مستضغفین جامعه و امدادرسانی به روستاهای محروم اقدام کرد.

کد خبر 31037

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد