فعالیت ۵ خط ۱۲۳ در شهرستان‌های استان زنجان

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: در راستای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف بهزیستی، خط ۱۲۳ در پنج شهرستان افتتاح و پایگاه خدمات اجتماعی و خانه سلامت و بازپروری و مرکز حمایتی آموزشی کودک فعالیت دارد.

محمد محمدی قیداری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی، طلاق و ارتقای نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست از اولویت‌های بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی خانوارها و افزایش مستمری مددجویان، تصویب قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت با هدف ایجاد محیط بدون مانع و قابل دسترس برای مشارکت افراد دارای معلولیت در حوزه‌های مختلف زندگی را نیز از دیگر اقدامات بهزیستی در حمایت از جامعه هدف عنوان کرد و گفت: پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان و دانش‌آموزان، پرداخت تسهیلات ازدواج و جهیزیه نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی افزود: در راستای ارائه خدمات بهتر به جامعه هدف بهزیستی خط ۱۲۳ در پنج شهرستان افتتاح و پایگاه خدمات اجتماعی و خانه سلامت و بازپروری و مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده و همچنین افتتاح خانه نوباوه‌گان و مرکز شیرخوارگاه شهید بقاء ثمین‌تاب نیز آغاز به کار کرده است.

محمدی قیداری به ساخت ساختمان شیرخوارگان کودکان بهزیستی در سه طبقه اشاره کرد و گفت: برای حل مشکل مددجویان ۳ هزار مسکن از ابتدای نهضت ساخت مسکن ایجاد شده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان بهبود زندگی افراد دارای اختلال مصرف مواد مخدر و افتتاح اولین مرکز سرپناه معتادین (شلتر) به منظور کاهش بروز و شیوع رفتارهای پرخطر، شیوع بیماری‌های عفونی، ارتکاب جرائم، تامین سرپناه، تامین حداقل مواد غذایی مورد نیاز برای گروه‌های هدف، اولین مرکز افراد دارای اختلال مصرف مواد بانوان استان زنجان را از تاثیرگذارترین فعالیت‌ها در این زمینه برشمرد.

وی تصریح کرد: راه‌اندازی سامانه کاهش طلاق به منظور توجه به کنترل طلاق، راه‌اندازی مراکز غیر دولتی چون مراکز مشاوره، پایگاه‌های سلامت و خدمات اجتماعی، مراکز سلامت روان، ارائه خدمات الکترونیکی، ایجاد سامانه شفافیت از دیگر اقداماتی است که در هفت سال گذشته انجام شده است .

کد خبر 31032

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد