زنان در حوزه های مختلف پیشرو هستند

زنجان | مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری با اشاره به پیشتازی بانوان در بسیاری از عرصه های اجتماعی و علمی گفت :زنان در دو دهه اخیر در حوزه های مختلف سیاسی ، مدیریتی ، اجتماعی و ... پیشتاز بودند .

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان ماهرخ بلوری در مراسم تجلیل از بانوان شاغل در بهزیستی به مناسبت ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س)و هفته گرامیداشت مقام زن افزود :  زنان در عرصه سلامت ‌نقش افرین هستند وامروز نیز علاوه بر نقش مهم زنان در ایجاد و حفظ سبک زندگی سالم خانواده ،شاهد نقش آنها در  پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا هم هستیم.
وی افزود : با تغییر نگرش نسبت به زن در جریان انقلاب اسلامی، زنان توانستند حضور پررنگی در عرصه اجتماعی و سیاسی پیدا کنند. امام خمینی به عنوان رهبر انقلاب با عدم پذیرش نگاه سنتی نسبت به زن و ایجاد نگرشی نو، زمینه رهایی زنان از بند باورهای غلطی که در ساحت دین ریشه دوانده بود را مهیا نمود تا زنان با پی بردن به ارزش واقعی خویش توانایی های بالقوه خود را در عرصه های مختلف به خصوص به اثبات برسانند .
وی ادامه داد: ارزش دادن به زن در اسلام و به تبعیت از آن، نظام جمهوری اسلامی ایران، موجب خودباوری زنان شد و این خودباوری زمینه رشد و تعالی آنان را در جامعه فراهم نمود .
بلوری اظهار کرد : در اسلام زنان چون مردان در مسائل اجتماعی و سیاسی پایگاه و جایگاه مناسب دارند و از حرکت های اجتماعی و فعالیت های گروهی هیچگاه منع نشده اند و زنان ما در رشد، پرورش، آموزش ، تربیت و نگاهداری و نگاهبانی از جامعه نقش بسزایی دارند که خود از مهمترین فعالیت های تاثیر گذار فرهنگی- اجتماعی به شمار می رود .
گفتنی است در این مراسم از بانوان شاغل در بهزیستی و از دو مددجوی موفق تجلیل شد و هدایای به آنان تقدیم گردید .
 

کد خبر 30909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد