نقش بانوان در جامعه تاثیرگذار و سازنده است

زنجان | مدیرکل بهزیستی استان زنجان نقش بانوان را از ارکان مهم و تاثیرگدار در جامعه عنوان نمود و گفت : تاثیر بانوان در ایجاد و حفظ سلامت روانی جامعه انکارناپذیراست .


 به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در مراسم تجلیل از بانوان  نمونه شاغل در بهزیستی به مناسبت ولادت با سعادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س )و تولد معمار کبیر انقلاب اسلامی  گفت : کارکنان بهزیستی اغلب در تمامی عرصه ها جزو نفرات برتر هستند .
وی با اشاره به فعالیت  378 پرسنل شاغل در بهزیستی گفت : 224 نفر از کارمندان شاغل در بهزیستی از بانوان هستند که اغلب  پستهای  مدیریتی را به خود اختصاص داده اند که این امر نشان دهنده قابلیت های بانوان در مسئولیت پذیری و توانمندی ایشان است.
وی با اشاره به  حضور مؤثر زنان سرپرست خانوار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در چند سال گذشته افزود : در حال حاضر  بیش از 8 هزار زن معلول و نزدیک به 5 هزار زن سرپرست خانوار  و بد سرپرست تحت حمایت بهزیستی هستند ، که در عرصه های مختلف ورزشی ، کار آفرینی و .. نقش آفرینی کردند .
محمدی با اشاره به اینکه بهزیستی سازمانی مردمی است و برپایه مشارکت مردم و حمایت مردم از جامعه هدف فعالیت می کند و بیشتر فعالیت های آن به مردم واگذارشده است تصریح کرد : ۹۳ درصد از وظایف  بهزیستی به مردم واگذارشده است و توسط بخش خصوصی اداره می شود ، و نزدیک به 400 مرکز از بهزیستی مجوز فعالیت دریافت کرده اند و نزدیک به ۴هزار نفر بصورت غیرمستقیم با بهزیستی فعالیت می کنند .
وی افزود: سازمان بهزیستی وظیفه پیشگیری از معلولیت در جامعه را بر عهده دارد واز استراتژی اصلی و راهبردی کلیدی سازمان توجه همه جانبه و رویکرد علمی و سیستماتیک به مسئله پیشگیری از معلولیت ها با در نظر گرفتن جنبه‌های علمی و اجتماعی آن است و بانوان شاغل در بهزیستی و در عرصه های مختلف آسیب های اجتماعی ، کودکان کار ، مددکاری و روانشناختی و .... در خط مقدم هستند .
گفتنی است در این مراسم از بانوان شاغل در بهزیستی و از دو مددجوی موفق تجلیل شد و هدایای به آنان تقدیم گردید .
 
 
 

کد خبر 30907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد