برای دومین بار در هفته جاری نماینده دادستان عمومی و انقلاب البرز از بهزیستی استان تقدیر و تشکر نمود

برای دومین بار در هفته جاری نماینده دادستان عمومی و انقلاب استان البرز از خدمات بهزیستی استان در بحث پیشگیری و کنترل آسیبهای اجتماعی و تعاملات سازنده با دستگاههای متولی تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز ، جلسه ساماندهی کودکان کار و خیابان به ریاست دکتر حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب البرز و با حضور کلیه مدیران دستگاههای مرتبط با این امر در محل دادستانی البرز برگزار شد.

در این جلسه خانم سرخی نماینده دادستان عمومی و انقلاب البرز گفت: در اینجا جا دارد از شخص دکتر حیدری مدیرکل محترم بهزیستی استان و همکاران ایشان به جهت تعاملات بسیار سازنده تشکر و قدردانی نمایم.

دکتر سرخی اضافه کرد : در ساماندهی کودکان کاروخیابان اداره کل بهزیستی همکاری بسیار خوبی علی الخصوص در بحث اتباع خارجی دارد و امیدواریم سایر ارگانها نیز هر چه سریعتر به وظایف خود عمل نمایند و تلاش خود را در این زمینه بیشتر کنند.

در ادامه جلسه دکتر حیدری ضمن تشکر از زحمات دکتر حسن مددی دادستان عمومی و انقلاب البرز و نماینده وی خانم سرخی به جهت رصد آسیب های اجتماعی و پیگیری احقاق حقوق افراد آسیب دیده و صیانت از امنیت روانی جامعه گفت: ما آمادگی داریم همه کودکان کار ایرانی را ساماندهی نماییم و در بحث کودکان کار تبعه خارجی ، افرادی که به صورت غیر قانونی وارد کشور می شوند را نمیتوانیم نگهداری کنیم و ۶۵ درصد کودکانی که از مراکز ما خدمت می گیرند، کودکان اتباع و عمدتاً افغانی هستند که در صورت برطرف کردن مشکلات قانونی و تامین منابع مالی آمادگی ساماندهی کامل این افراد را نیز داریم.

وی در ادامه افزود :در استان البرز ۲۴ مرکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی وجود دارد که ۳ مرکز دولتی و ۲۱ مرکز غیردولتی هستند و در این مرکز از ۳۷۳ کودک حمایت و بصورت شبانه روزی نگهداری می شود و اگر حمایت بهزیستی در این زمینه نباشد همه ی این موارد تبدیل به کودک کار و خیابان خواهند شد.

دکتر حیدری عنوان داشت:در سطح استان ۳ مرکز خاص کودکان کار و خیابان داریم که ۲ مرکز به صورت روزانه و یک مرکز شبانه روزی فعالیت میکند و در حال حاضر ۳۲۵ نفر را تحت حمایت خود دارند.

وی ادامه داد : از این ۳۲۵ نفر ۱۱۳ کودک ایرانی، و ۲۱۲ غیر ایرانی هستند به عبارتی دو برابر کودکان ایرانی، اتباع غیر ایرانی هستند که این ها فقط می توانند از مراکز روزانه حمایت و خدمات دریافت نمایند.

وی عنوان کرد : در قانون حمایت از ۱۹۲ کودک کاروخیابان بر عهده بهزیستی گذاشته شده است و ما در حال حاضر به  ۷۰۰ کودک در حال ارائه خدمات هستیم در واقع ۵ برابر تکلیفی که داریم عمل کردیم.

کد خبر 30903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد