بازدید مدیرکل دفتر امور بانوان  و خانواده استانداری از اولین مرکز تخصصی روزانه سالمندان بانوان اردبیل

همزمان با سالروز ولادت با سعادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهراسلام اله علیها و گرامی داشت روز زن و مقام شامخ مادر، مدیرکل امور بانوان استانداری اردبیل به اتفاق مدیرکل و معاون توانبخشی بهزیستی استان و هیات همراه از اولین مرکز تخصصی روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان مونث بالای ۶۰ سال (بانوی آفتاب) بازدید و از سالمندان این مرکز دلجویی کرد.

در این مراسم دکتر ستاری مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به برخی از خدمات و فعالیتهای سازمان بهزیستی در قبال افراد جامعه هدف بویژه سالمندان مقیم مراکز روزانه و شبانه روزی گفت : با توجه به اینکه مراکز روزانه سالمندان از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را رسماً در استان اردبیل آغار بکار نموده است خوشبختانه امروز شاهد استقبال عزیزان سالمند و برخی از خانواده ها در بهره مندی از خدمات سازمان هستند 

مدیرکل بهزستی استان اظهارداشت : تعداد ۳ مورد مرکز روزانه آموزشی توانبخشی سالمندان در سطح استان موجود هست که خدمات مختلفی همچون؛ فیزیوتراپی، کاردرمانی، پزشک و پرستار، روانشناسی و مشاوره، موسیقی درمانی، ورزش، آموزش هنری، هنر درمانی، ماساژ درمانی و... و. به سالنمدان ارائه می شود.

ستاری با اظهار این مطلب که ارتقاء کیفیت زندگی سالمندان و تکریم و بزرگداشت آنان ازجمله اولویتها و سیاستهای سازمان بهزیستی می باشد تصریح کرد : در کنار این عوامل گسترش مراکز روزانه توانبخشی در سطح استان و جلوگیری از انزوای اجتماعی افراد و گسترش ارتباطات اجتماعی بویژه در کانون گرم خانواده از جمله مهمترین اهداف و برنامه های تعیین شده سازمان هستند که امیدواریم در این زمینه گامهای موثری برداریم.

در ادامه خانم محمدلو مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل هم ضمن تکریم و ارج نهادن به مقام شامخ تمامی مادران خاصه بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بر لزوم توجه جدی به مقوله سالمندی و تقویت روحیه نشاط و امید افزایی در بین خانواده ها تاکید کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل اظهارداشت : با نوجه به شیب نرخ جمعیت به سمت سالمندی و اهمیت بخشی به مقوله های سالمندی و استفاده حداکثری این طیف از افراد از خدمات عمومی بر گسترش مراکز روزانه سالمندان، تعامل و هم افزایی بین بخشی دستگاههای اجرایی در جهت تسهیل دسترسی های عمومی و اطلاع رسانی از نحوه خدمات و ارتقاء سطح آگاهی افراد از جمله ضرورتها و سیاستهای حمایتی تاکید کرد.

لازم به ذکر است تجلیل از مادران و سالمندان مرکز از دیگر بخشهای این دیدار بود که با اهدا هدیه مناست از این عزیزان قدردانی شد.

کد خبر 30897

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد