مدیرکل بهزیستی کرمان : بی توجهی به مسائل اجتماعی توسعه را ابتر می‌کند

کرمان- ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: توسعه بدون لحاظ مسائل اجتماعی ابتر و بدون نتیجه است بنابراین زمانی که رویکردها تجمیع و از موازی کاری پرهیز شد یعنی کارعالمانه انجام داده یم.

به گزارش ایرنا ، عباس صادق زاده روز پنجشنبه  در نشست کارگروه آسیب اجتماعی شهرستان بم افزود: هر مدیری که دغدغه توسعه اقتصادی و شرایط زیر ساختی جامعه را داشته باشد باید به موضوعات اجتماعی بپردازد زیرا توسعه در جامعه زمانی محقق می شود که همه جانبه باشد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان بیان کرد: اگر جامعه  دست خوش مشکلات است به دلیل بی توجهی به مسائل اجتماعی بوده زیرا ما در طول تاریخ به مسائل اجتماعی بی توجهی کرده ایم و بی برنامگی و نبود استراتژی علمی باعث شده در این مسائل توفیقاتی کسب نکنیم .
او گفت: در بحث آسیب اجتماعی شاید در لفظ به موضوعی اشاره کرده ایم اما در عمل کمتر به آن توجه شده و با جابجایی این دو مورد قطعاً نتایج بهتری کسب خواهیم کرد.
صادق زاده اظهارداشت: زمانی متوجه شدیم در جامعه برخی مسائل آرامش مردم را تغییر می دهد به شدت از استراتژی انکار استفاده کردیم و انکار این موضوع باعث بوجود آمدن ضررهای درازمدتی شد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: در گذشته شرایط حاکم بر جامعه ایجاب می کرد استراتژی انکار را پیش رو داشته باشیم اما بعد از سیاست انکار ورودی پلیسی امنیتی داشتیم.
وی گفت: زمانی که در آسیب‌های اجتماعی با رویکرد امنیتی وارد شدیم با هرکس که معضل اجتماعی بود به عنوان ناهنجار از آن نام بردیم و قبل از ورود عالمانه و مدبرانه با آن شخص برخورد کردیم .
 صادق زاده تاکید کرد: اگر جوانی از روی ناآگاهی و نداشتن مهارت اقدامی کرد آن جوان را در ملاء عام تخریب کردیم و به اقدامات بزرگ تری وادارش کردیم و بعدا فهمیدیم استراتژی پلیسی امنیتی نیز جواب نداده است در نتیجه استراتژی سوم یعنی به نصیحت پرداختیم.
او تصریح کرد: در استراتژی نصیحت در منبرها ، مدارس ، جلسات و کرسی های آزاداندیشی شروع به نصیحت کردیم و بعدا متوجه شدیم این استراتژی نیز جوابگو نیست و ناخواسته وارد استراتژی عالمانه شدیم.
صادق زاده عنوان کرد: منظور از استراتژی عالمانه تفکر سنجیده ،عاقلانه و موثر است یعنی کار و هزینه بی جهت انجام ندهیم تا نتیجه مفید داشته باشیم .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان خاطرنشان کرد: در رویکرد عالمانه در جامعه ای که دست خوش آسیب اجتماعی شده موازی کاری و مدل های بومی دستگاه ها مانع بزرگی است .
او افزود: تا زمانی که تفکرات عالمانه را نپذیریم و راهکارهایمان مبتنی بر رویکرد عالمانه و براساس یک برنامه ریزی صحیح علمی نباشد عملکردمان با رویکرد انکار ،رفتار پلیسی و نصیحت هیچ تفاوتی ندارد و خروجی کار یکی است .
صادق زاده توضیح داد: در بحث آسیب اجتماعی باید رویکردهای سیاسی مان را با رویکرد اجتماعی دنبال کنیم.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان تاکید کرد: دانشگاه های ما تولیدات گلخانه ای دارند یعنی گل در فضای مشخص و دمای مشخص رشد می کند و اگر آن گل وارد طبیعت شود با اولین باد می افتد و لذا باید محصولی تولید کنیم که متناسب با اوضاع جامعه باشد.
او اظهارداشت: آسیب اجتماعی قدرت زیادی دارد و در جوامع دیگر نیز وجود دارد اما آن ها این آسیب را مدیریت کرده و سرکوب نکردند .
صادق زاده گفت: آسیب اجتماعی همراه با صنعت، تکنولوژی و پیشرفت می آید و باید جلوی موازی کاری ها گرفته شود و با برنامه علمی به بحث آسیب اجتماعی ورود داشته باشیم .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با اشاره به اینکه برخی مواقع رفتارهای ضداجتماعی از آسیب اجتماعی بدتر هستند اظهار داشت: اگر امروز تعداد افراد معتاد یا خشونت دیده از اعتیاد ما را وادار کرده اند به آسیب اجتماعی بپردازیم باید به توسعه هم اشاره کنیم.
صادق زاده بیان کرد: تربیت از رفتار نشأت می گیرد نه از گفتار، اگر رویکرد ما به تربیت انسان ها معطوف شود و برنامه هایی تدارک ببینیم از آسیب اجتماعی پیشگیری کرده ایم.
شهرستان بم در فاصله ۱۹۵کیلومتری استان کرمان واقع شده است

کد خبر 30884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد