ساری ׀ بهزیستی برای معتادان بهبود یافته مراکز توانمندسازی ایجاد کرد

مدیر بهزیستی شهرستان ساری از فعالیت 2 مرکز گذری کاهش آسیب DIC در شهر ساری خبر داد و افزود: در این مراکز حمایتهای مددکاری مشاوره ای و خدمات برای کنترل بیماری‌های عفونی، خدماتی مانند توزیع بسته های بهداشتی ، همچنین یک وعده غذای گرم و البسه ارائه می‌شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی ساری ؛ موسوی مدیر بهزیستی ساری از فعالیت 2 مرکز گذری کاهش آسیب DIC در شهر ساری خبر داد و افزود: در این مراکز حمایتهای  مددکاری مشاوره ای و خدمات برای کنترل بیماری‌های عفونی خدماتی مانند توزیع بسته های بهداشتی همچنین یک وعده غذای گرم و البسه ارائه می‌شود.
موسوی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک مرکز ویژه زنان  و یک مرکز هم ویژه آقایان است و در 10 ماهه سال جاری  نزدیک به 1201 نفر از این مراکز خدمت دریافت کردند.
وی با اشاره به فعالیت سرپناه شبانه (شلتر) گفت: این سرپناه مربوط به معتادان پر خطر خیابانی است که بی خانمان می باشند و در پاتوق های آسیب خیز بیتوته می‌کنند.
موسوی خاطرنشان کرد: بهزیستی برای معتادان بهبود یافته مراکز توانمندسازی ایجاد نمود تا پس از بهبودی توانمند شوند و با آماده سازی شغلی در جامعه و خانواده پذیرش گردند که بهبودیافتگان ۴ تا ۶ ماه مجاز به سکونت در مراکز توانمندسازی هستند.

مدیر بهزیستی خبر داد: اقدام دیگر در راستای توانمندسازی معتادان، درمان و کاهش آسیب معتادان بی بضاعت اجرای طرح «مدیریت مورد» است، این طرح برای معتادانی که از مراکز درمانی خارج شده‌اند و با اولویت مراکز ماده ۱۶ و معتادان متجاهر اجرا می‌شود، چراکه این معتادان عمدتاً بعد از درمان رها می‌شدند و پس از مدتی به دلیل مصرف مجدد مواد مخدر به مراکز باز می‌گشتند.
وی تاکید کرد: این طرح قصد دارد تا پیگیر وضعیت معتادان بهبود یافته، بعد از درمان آنها باشد که در 6 ماهه اول سالجاری برای 20 معتاد بهبودیافته  اجرایی شد و 6 ماهه دوم سالجاری 90 معتاد بهبود یافته در دست اقدام برنامه هستند.

شهروندان شهر ساری در خصوص پیشگیری از اعتیاد یا درمان و باتوانی می توانند با شماره تماس 09628 تماس حاصل فرمایند .

کد خبر 30867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد