مدیرکل بهزیستی کرمان بر تقویت اورژانس اجتماعی رفسنجان تاکید کرد

کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان با یبیان اینکه سند جامع‌ و راهبردی مسائل اجتماعی رفسنجان را با هدف ارائه راهکارهای بهتر زندگی کردن در دست تدوین داریم بر تقویت مرکز اورژانس اجتماعی این شهرستان تاکید کرد.


به گزارش ایرنا ، عباس صادق زاده روز سه شنبه با اعلام این مطلب به رسانه ها افزود: عدم برنامه در حوزه اجتماعی موجب بروز آسیب های اجتماعی می شود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه‌ داد: در استان کرمان با رشد مسائل اجتماعی از جمله کودک آزاری، سالمند آزاری، طلاق، خشونت و ... مواجه هستیم که در کنار پرداختن به مسائل اقتصادی و سیاسی باید به مسائل اجتماعی هم اهمیت داد تا جامعه رو به رشد و تعالی برود.
صادق زاده  تصریح کرد: از ظرفیت  های موجود باید نهایت بهره را گرفت در رفسنجان ظرفیت خیرین وجود دارد که این افراد پایه اصلی حامی و مداخله کننده در مسائل اجتماعی هستند و در هر موضوعی که ببینند جامعه با مشکل روبرو شده است ورود می کنند و به بهترین‌ نحو خیر رسانی و رفع مشکلات را انجام می دهند.
وی بیان کرد: سند جامع‌ و راهبردی مسائل اجتماعی رفسنجان را با هدف ارائه راهکارهای بهتر زندگی کردن را در دست تدوین داریم؛ از ظرفیت خیرین‌ هم باید کمک گرفت خیرین‌ رفسنجان‌ از دیرباز در حوزه های مختلف از جمله مدرسه سازی، ساخت مسجد و حسینیه، مسکن سازی و امنیت بسیار منشاء خیر بودند و هستند.
صادق زاده به برخی آمارها در حوزه آسیب های اجتماعی رفسنجان هم اشاره کرد و اظهار داشت: سه سال متوالی بیشترین کودک آزاری در رفسنجان ثبت شده، ریشه کودک آزاری را باید پیدا کرد و در این‌ زمینه چیزی که موجب کودک آزاری می شود بر می گردد به والدین؛ لذا بستر خانواده را باید سالم‌ سازی کرد تا کودک در محیطی‌ آرامش‌ بخش زندگی کند و رشد یابد و فردی از نظر جسمی و روحی سالم‌ تحویل جامعه شود.
صادق زاده خاطرنشان کرد: ۸.۲ درصد از آمار سالمندان ِ استان کرمان، در رفسنجان زندگی می کنند درحالی که مرکز نگهداری سالمندان در این شهرستان وجود ندارد؛ همچنین ۷.۱ درصد از بیماران روانی استان کرمان، در رفسنجان هستند که مرکز نگهداری و حمایت از این بیماران هم در رفسنجان وجود ندارد، از کل کودکان بی سرپرست و بد سرپرست استان کرمان، ۱۲.۶ درصد در شهرستان رفسنجان زندگی می کنند که یک مرکز برای نگهداری آن ها در رفسنجان وجود دارد.
وی با اشاره به اینکه از ۶۷۰ مهد کودک در استان کرمان، ۲.۴ درصد در رفسنجان دایر است، تصریح کرد: مهدهای کودک به عنوان مراکز آموزشی تلقی می شوند  در آن ها می توان مهارت های آموزشی تأثیر گذار را  برای کودکان ارائه داد؛ که باید این مهدهای کودک بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
صادق زاده افزود: ۲۳ مرکز توانبخشی در استان کرمان خدمات ارائه می دهند که این نوع مرکز در رفسنجان وجود ندارد و مورد نیاز است، با توجه به رشد آسیب های اجتماعی در رفسنجان بهتر است مرکز اورژانس اجتماعی این شهر تقویت شود و در این راستا پی گیری های کشوری در حال انجام است.
وی گفت: رفسنجان‌ مستعد مرکز جامع پیشگیری‌ از طلاق، اعتیاد، خشونت و آسیب های اجتماعی با رویکرد علمی است؛ بسیاری از آسیب ها  به عدم‌ مهارت‌ و دانش اجتماعی مردم؛بر می گردد.
صادق زاده ادامه داد: جامعه ما علیرغم  پیشرفت ها در حوزه های مختلف، در سواد اجتماعی پیشرفتی نکرده است حتی خواص ما در مسائل اجتماعی دارای سواد کم یا اصلاً سواد ندارند، به طوری که این مسأله در جریان کووید ۱۹ برجسته و نمایان شد، زوجین با اینکه دارای تحصیلات هستند با همدیگر یا با بچه ها سازگاری ندارند و منجر به بروز آسیب های اجتماعی می شود

کد خبر 30865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد