حضور جمعی از هنرمندان وپیشکسوتان خوشنویسی در کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد

به گزارش یزدان کرمان هنر قوی ترین ابزار برای کنترل آسیبهای اجتماعی است/خوشنویسان کرمانی سنگ تمام گذاشتند



به گزارش یزدان کرمان به همت معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان وهمکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی وخیریه های مهر آوید و مرکز سلامت روان مهر آفرین و با حضور عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، محمدرضا انارکی محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرکرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، وحید محمدی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان ، خسرو ملک شاهی معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کرمان و حضور ارزشمند جمعی از اساتید ، هنرمندان وپیشکسوتان هنر خوشنویسی کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد در بهزیستی استان کرمان برگزار گردید.
 

در ابتدای این مراسم عباس صادق زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان در سخنان کوتاهی با تقدیر از همراهی ارزشمند هنرمندان و همکاری خیرین ومجموعه های ذیربط در فراهم آوردن فضای مناسب برای برگزاری این همایش و با اشاره به شیوع نگران کننده سو مصرف مواد مخدر در جامعه گفت : همه گروه ها وافرادی که موقعیت و ابزاری برای پیشگیری از گسترش معضلاتی همچون سوء مصرف مواد مخدر در سطح جامعه در اختیار دارند بایستی در این میدان وارد نمود تا با همتی مسئولانه ومدبرانه راه را بر گسترش اینگونه معضلات سد نمایند.
 

 
وی افزود : ابزار پر نفوذ هنر و توان هنرمندان در این بین از ویژگی واهمیت خاصی برخوردار است و از نظر من بهترین راه مبارزه با مصرف مواد مخدر استفاده از ابزار هنر است ، لذا حضور تک تک هنرمندان در این عرصه قابل تقدیر ، ارزشمند و اثر گذار خواهد بود.
صادق زاده با بیان اینکه آمار مصرف مواد مخدر در کشور نگران کننده است اظهار داشت : میزان شیوع مصرف مواد مخدر در کشور پنج و شش درصد است در حالیکه در کرمان این درصد بیشتر می باشد و این موضوع میطلبد که همه ما احساس مسئولیت کنیم و به میدان بیاییم.
در ادامه این کار زار جمال الدین مودب از اساتید پیشکسوت خوشنویسی ایران و کرمان در سخنان کوتاهی از نگاه مسئولانه و ریزبین مدیران بهزیستی به توان نفوذ و تاثیر هنر و هنرمندان در رفع مشکلات اجتماعی تقدیر نمود و اظهار داشت : نقش هنر وهنرمندان در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی بسیار قابل توجه است و بنده به عنوان کسی که استخوانی در این وادی خرد کرده ام پیوند هنر و بهزیستی را بسیار مبارک و میمون می بینم و امیدوارم با نگاه وسیع و حمایتی مسئولین بهزیستی و به صحنه آمدن هنرمندان اتفاقات خوبی در این عرصه رقم بخورد.
 

وی اظهار امیدواری کرد اساتید و بزرگان رشته های دیگر هنری نیز به این عرصه وارد شوند.
محمد میرزایی از دیگر اساتید و پیشکسوتان هنر خوشنویسی وآواز استان نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت ونقش هنر خوشنویسی در رساندن جامعه به کمال و تعالی گفت : رسالت هنر این است مردم را به سرمنزل مقصود برساند .
وی با بیان اینکه در این سالها شاهد خلق آثار بی هویتی بودیم که اسم خوشنویسی بر آن نهاده اند اظهار داشت : یک اثر خوشنویسی باید درستی و خوانایی داشته باشد و باید توجه کنیم که تاثیر یک اثر خوش نویسی بر زیبایی مبتنی بر درستی آن است و بایستی مخاطب را به آرامش و آسایش بصری رسانده و پیام رسان دقیقی باشد .
 

میرزایی در ادامه با اذعان به اینکه اعتیاد دو گونه است یکی اعتیاد مضر و مخرب و دیگری اعتیاد مفید وسازنده ، اظهار داشت : از جمله اعتیاد خوب می توان به اعتیاد به هنر و خلق آثار هنری تاثیر گذاراشاره نمود و گرایش دادن جامعه به سمت و سوی اقسام مختلف هنر قوی ترین ابزار برای کنترل آسیبهای اجتماعی است چرا که تاثیر هنر در روح و روان انسان آنچنان است که همه ی زوایای زندگی فرد را تحت تاثیر مثبت خود قرار می‌دهد .
وی افزود : هنرمندان بایستی با اهتمام و جدیت در جبران و درمان کاستی های اجتماعی درکنار متخصصین و برنامه ریزان این امر قرار گرفته و با بهره از قدرت هنر ؛ در اصلاح و جبران خطاهای افراد درگیر با معضلات فردی و اجتماعی کوشا باشند .
در ادامه هنرمندان حاضر در این همایش به تحریر شعارهای پیشگیرانه در شاخه های مختلف هنر خوشنویسی پرداختند.
شایان ذکر است در پایان این همایش با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از هنرمندان حاضر تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است براساس برنامه ریزی های انجام شده آثار خلق شده در این همایش در نمایشگاه های استانی وکشوری که درهمین راستا برپا خواهد شد به نمایش عمومی در خواهند آمد.

کد خبر 30856

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد