۲۰ طرح اشتغال زایی در بهزیستی زنجان افتتاح می گردد

مدیر کل بهزیستی استان زنجان از ایجاد اشتغال نزدیک به ۵۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی در ده ماهه سال جاری خبر داد و افزود: در دهه فجر امسال ۲۰ طرح اشتغال زایی در زمینه های دامداری، کشاورزی، خیاطی، فراوری زیتون، خواربارفروشی، تولیدی کفش زنانه، کابینت سازی و... در شهرستانهای زنجان، خدابنده، طارم، خرمدره، ایجرود و سلطانیه آماده بهره برداری است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با اعلام این خبر گفت : شناسایی معلولان و مددجویان جویای شغل، پرداخت تسهیلات خوداشتغالی از منابع موجود، پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی معلولان و مددجویان، پرداخت یارانه ارتقاءکارایی معلولان به کارفرمایانی که اقدام به جذب افراد معلول می کنند، از جمله راهکارهای مناسب جهت تحقق اهداف سازمان بهزیستی می باشد.

وی افزود : در راستای تسهیلگری اشتغال مددجویی از طریق  تسهیلات بانکی ازمحل بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال جاری ۴۱۶ نفر ایجاد اشتغال شده است و از مجموع اشتغال یافته گان در سال جاری ۳۲۰ نفر از افرادتحت پوشش، شهری و ۱۷۴ نفر روستایی است.

محمدی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات خود اشتغالی به ۷۸ نفراز مددجویان از طریق سایر منابع چون CBR، گروههای همیار، مراکز غیر دولتی، پرداخت مشوق های بیمه ای، تسهیلات بلاعوض بوده، بیان نمود:  این امر توسط بانک های عامل ملی، توسعه تعاون، مهر ایران، صادارت، ملت، مسکن، رفاه کارگران، تجارت، پارسیان، سامان،   پست بانک وسینا پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی گفت : به منظور تثبیت اشتغالهای ایجاد شده از طریق پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی از ابتدای سال جاری تا کنون به ۴۳۷ نفر از افراد تحت پوشش، مبلغ بیش از ۴۰۰ میلیون تومان در قالب بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی توسط بهزیستی و به ۳۸ نفر از افراد تحت پوشش  شاغل در بخش های غیر دولتی نیز بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال کمک هزینه ارتقاءکارآیی معلولان پرداخت شده است.

وی خاطر نشان کرد :  در راستای حمایت از اشتغال معلولین به اینکه کارفرمایانی که نسبت به بکارگیری جامعه هدف سازمان اقدام نموده و بر اساس قانون کار حقوق و مزایا پرداخت می نمایند حق بیمه سهم کارفرما ۲۳ درصد به مدت ۵ سال به کارفرما پرداخت می گردد همچنین به کارفرمایان در ازای بکارگیری یک نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی پرداخت می گردد.

کد خبر 30855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد