افتتاح مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان تهران طی ماه آینده

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران با بیان اینکه مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان استان تهران طی هفته گذشته فعالیت خود را آغاز کرد، از تجهیز مرکز جامع درمان اعتیاد دیگری در استان خبر داد.  

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از ایسنا، محسن فتاپور، با بیان اینکه اولین مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان استان تهران در شهریور ماه راه‌اندازی شد، گفت: همزمان با افتتاح مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان در ۲۴ استان طی هفته گذشته، مرکز واقع در استان تهران نیز فعالیت خود را آغاز کرد. باتوجه به میزان آسیب موجود و وضعیت خانواده‌ها این مرکز در شهرستان رباط کریم راه‌اندازی شده است. 

فتاپور با اشاره به اینکه مراکز درمان اعتیاد دو نوع هستند، ادامه داد: نوعی از آنها مراکزی هستند که توسط افراد باتجربه‌ که سابقه اعتیاد داشتند مدیریت می‌شود و نوع دیگر مراکزی هستند که توسط متخصصین اداره می‌شود. مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان که به تازگی راه‌اندازی شده است توسط متخصصین اداره می‌شود و در کنار آنها نیز افراد باتجربه به معتادان کمک می‌کنند. 

وی با بیان اینکه مدل درمان اعتیاد در مراکز جامع درمان اعتیاد به صورت اجتماعی درمان مدار است، گفت: روانشناس و مددکار باتوجه به شرایط بیمار، برای او طرح درمان می‌نویسند. همچنین شغل بیمار بررسی می‌شود و در صورتی که فرد از کارش اخراج شده باشد، برای بازگرداندن او به کار تلاش می‌شود. همچنین درصورتی که فرد فاقد شغل باشد، آموزشهای مهارت آموزی را دریافت می‌کند.

به گفته وی، مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان استان تهران برای ۶۰ نفر ظرفیت دارد و اکنون نیز ظرفیت آن تکمیل شده است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان تهران همچنین از تجهیز مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان دیگری در استان خبر داد و اظهار کرد: طی یک ماه آینده نیز این مرکز که در شهرستان ورامین قرار دارد، افتتاح خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص راه‌اندازی مرکز جامع درمان و بازتوانی معتادان ویژه زنان نیز بیان کرد: مرکزی که اکنون در استان افتتاح شده به صورت آزمایشی کار خود را شروع کرده و درصورتی که این مرکز بازده خوبی داشته باشد، تعداد آن افزایش می‌یابد و برای زنان نیز مرکزی راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 30843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد