در رسانه| تفاهم‌نامه ساخت مسکن برای مددجویان در آذربایجان‌شرقی امضا شد

تبریز - ایرنا - تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، بهزیستی و کمیته امداد آذربایجان‌شرقی برای ساخت مسکن برای خانواده‌های تحت پوشش امضا شد.

به گزارش ایرنا، این تفاهم نامه روز چهارشنبه با محوریت شناسایی و ساخت مسکن برای خانواده های دارای ۲ توانجوی تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد توسط حافظ باباپور مدیرکل بنیاد مسکن، فرگل صحاف مدیرکل بهزیستی و محمد کلامی مدیرکل کمیته امداد به امضا رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در این جلسه با اشاره به خدمات ارائه شده به مددجویان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان در روستاها گفت: این بنیاد خدمات خود را در قالب اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، مسکن محرومان، مسکن ایتام، مسکن خانواده های دارای حداقل ۲ عضو توانجو به افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد ارایه کرده است.

حافظ باباپور، با اشاره به تعامل این اداره کل با بهزیستی و کمیته امداد، افزود: پرداخت بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۵۰۰میلیون ریال وام روستایی با کارمزد پنج درصد در قالب برنامه جامع تامین مسکن اقشار کم درآمد، نمونه بارز تعامل مطلوب بین سه دستگاه حمایتی و خدماتی است.

وی با بیان اینکه لازمه هرگونه برنامه ریزی برای اجرای طرح های آتی نیازمند داشتن آمار و اطلاعات از جامعه هدف است، اظهار داشت: جمع بندی و تهیه آمار دقیق از جامعه هدف دو نهاد کمیته امداد و بهزیستی و ارائه آن به بنیاد مسکن می تواند در برنامه های آتی و پیگیری جذب اعتبارات مورد نیاز موثر و کارساز باشد.

فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با قدردانی از اقدامات و خدمات بنیاد مسکن استان در حوزه های مختلف برای افراد تحت پوشش بهزیستی، گفت: با توجه به اینکه مسکن از مهمترین دغدغه های افراد تحت پوشش بهزیستی است، این اداره کل آماده همکاری همه جانبه با بنیاد مسکن برای تامین مسکن جامعه هدف بهزیستی است.

محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی( ره) آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: خدمات بنیاد مسکن استان برکتی برای خانواده های تحت پوشش کمیته امداد بوده که با تلاش مدیران بنیاد مسکن استان و شهرستان ها، مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان از این خدمات برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، دوشنبه ۲۷ مرداد سال جاری همزمان با استان های آذربایجان غربی، کرمان و فارس، عملیات ساخت تعداد ۶۲ واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی در شهرها و روستاهای آذربایجان‌شرقی طی تفاهم نامه سه جانبه بین بنیاد مسکن، بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیا آغاز شد.

بر اساس گزارش کمیته امداد آذربایجان شرقی در ۹ ماه سال جاری ۹۰۶ واحد مسکن برای نیازمندان شهری و روستایی تحت حمایت این کمیته در سطح استان خرید یا ساخته شده است؛ یعنی به طور متوسط روزانه سه واحد مسکن خرید یا احداث شده است.

تاکنون در آذربایجان شرقی ۱۶۷ واحد مسکن ویژه توانجویان ساخته و به متقاضیان واگذار شده است.

یک هزار و ۲۱۱ واحد مسکونی در بخش محرومان از سوی انجمن خیرین مسکن ساز آذربایجان شرقی در سطح استان در حال ساخت است که به محض تکمیل به واجدان شرایط واگذار می شود.

۱۶۰ هزار توانجو معادل ۲.۴ درصد جمعیت آذربایجان‌شرقی را توانجویان تشکیل می‌دهند.

کد خبر 30842

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد