هنر قوی ترین ابزار برای کنترل آسیب‌های اجتماعی است

کرمان - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه ابزار پر نفوذ هنر و توان هنرمندان در کنترل آسیب های اجتماعی از ویژگی واهمیت خاصی برخوردار است،گفت: بهترین راه مبارزه با مصرف مواد مخدر استفاده از ابزار هنر است.


 
به گزارش ایرنا ، عباس صادق زاده روز شنبه در کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد که با حضور جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان خوشنویسی برگزار شد، با اشاره به شیوع نگران کننده سوء مصرف مواد مخدر در جامعه افزود : همه گروه ها و افرادی که موقعیت و ابزاری برای پیشگیری از گسترش معضلاتی همچون سوء مصرف مواد مخدر در سطح جامعه در اختیار دارند باید در این میدان وارد شوند تا با همتی مسئولانه و مدبرانه راه را بر گسترش این‌گونه معضلات ببندند.
وی با بیان اینکه ابزار پر نفوذ هنر و توان هنرمندان در این بین از ویژگی واهمیت خاصی برخوردار است گفت: بهترین راه مبارزه با مصرف مواد مخدر استفاده از ابزار هنر است لذا حضور تک، تک هنرمندان در این عرصه قابل تقدیر ، ارزشمند و اثر گذار خواهد بود.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه آمار مصرف مواد مخدر در کشور نگران کننده است اظهار داشت : میزان شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۵.۶ درصد است در حالیکه در کرمان این درصد بیشتر می باشد و این مهم می‌طلبد که همه ما احساس مسئولیت کنیم و به میدان بیاییم.
 استاد پیشکسوت خوشنویسی ایران و کرمان نیز در این کارزار رسانه ای با قدردانی از نگاه مسئولانه و ریزبین مدیران بهزیستی به توان نفوذ و تاثیر هنر و هنرمندان در رفع مشکلات اجتماعی گفت : نقش هنر و هنرمندان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار قابل توجه است و بنده به عنوان کسی که استخوانی در این وادی خرد کرده ام پیوند هنر و بهزیستی را بسیار مبارک می بینم و امیدوارم با نگاه وسیع و حمایتی مسئولان بهزیستی و به صحنه آمدن هنرمندان اتفاقات مطلوبی در این عرصه رقم بخورد.
 جمال الدین مودب افزود: امیدوارم اساتید و بزرگان رشته های دیگر هنری نیز به این عرصه وارد شوند.
محمد میرزایی از دیگر اساتید و پیشکسوتان هنر خوشنویسی استان کرمان نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت و نقش هنر خوشنویسی در رساندن جامعه به کمال و تعالی گفت : رسالت هنر این است؛ مردم را به سرمنزل مقصود برساند.
وی با بیان اینکه در این سال‌ها شاهد خلق آثار بی هویتی بودیم که اسم خوشنویسی بر آن نهاده اند گفت: یک اثر خوشنویسی باید درستی و خوانایی داشته باشد و باید توجه کنیم که تاثیر یک اثر خوشنویسی بر زیبایی مبتنی بر درستی آن است و باید مخاطب را به آرامش و آسایش بصری رسانده و پیام رسان دقیقی باشد.
میرزایی با بیان اینکه اعتیاد ۲ گونه است یکی اعتیاد مضر و مخرب و دیگری اعتیاد مفید و سازنده تصریح کرد: از جمله اعتیاد خوب می توان به اعتیاد به هنر و خلق آثار هنری تاثیر گذار اشاره کرد و گرایش دادن جامعه به سمت و سوی اقسام مختلف هنر  را قوی ترین ابزار برای کنترل آسیب‌های اجتماعی دانست چرا که تاثیر هنر در روح و روان انسان آنچنان است که همه زوایای زندگی فرد را تحت تاثیر مثبت خود قرار می‌دهد.
وی افزود : هنرمندان باید با اهتمام و جدیت در جبران و درمان کاستی های اجتماعی درکنار متخصصین و برنامه ریزان این امر قرار گرفته و با بهره از قدرت هنر؛ در اصلاح و جبران خطاهای افراد درگیر با معضلات فردی و اجتماعی کوشا باشند.
 براساس برنامه ریزی های انجام شده آثار خلق شده در این همایش در نمایشگاه های استانی و کشوری که در همین راستا برپا خواهد شد به نمایش عمومی گذاشته خواهد شد.

کد خبر 30817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد