اعتیاد مفید و سازنده، گامی موثر برای کاهش آسیب های اجتماعی!

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان پیشکسوت هنر خوشنویسی در کرمان با بیان اینکه اعتیاد دو گونه مضر و مخرب و مفید و سازنده دارد، گفت: اعتیاد به هنر و خلق آثار هنری تاثیر گذار، اعتیادی مفید و سازنده است.


 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، عباس صادق زاده، مدیر کل بهزیستی استان کرمان امروز در همایش پیشگیری از اعتیاد با اشاره به شیوع نگران کننده سوء مصرف مواد مخدر در جامعه گفت: همه گروه‌ها و افرادی که موقعیت و ابزاری برای پیشگیری از گسترش معضلاتی همچون سوء مصرف مواد مخدر در سطح جامعه در اختیار دارند، بایستی در این میدان وارد  شوند تا با همتی مسئولانه و مدبرانه، راه را بر گسترش این گونه معضلات سد کنند.
او افزود: ابزار پر نفوذ هنر و توان هنرمندان در این بین از ویژگی و اهمیت خاصی برخوردار است و از نظر من، بهترین راه مبارزه با مصرف مواد مخدر استفاده از ابزار هنر است؛ بنابراین حضور تک تک هنرمندان در این عرصه قابل قدردانی، ارزشمند و اثر گذار خواهد بود.
صادق زاده با بیان اینکه آمار مصرف مواد مخدر در کشور نگران کننده است، بیان کرد: میزان شیوع مصرف مواد مخدر در کشور پنج و شش درصد است در حالی که در کرمان این درصد بیشتر است.
جمال الدین مودب، از اساتید پیشکسوت خوشنویسی ایران و کرمان نیز در این مراسم گفت: نقش هنر و هنرمندان در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار قابل توجه است.
محمد میرزایی، از دیگر اساتید و پیشکسوتان هنر خوشنویسی و آواز استان کرمان نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت و نقش هنر خوشنویسی در رساندن جامعه به کمال و تعالی گفت: رسالت هنر این است که مردم را به سرمنزل مقصود برساند.
او با بیان اینکه در این سال‌ها شاهد خلق آثار بی هویتی بودیم که اسم خوشنویسی بر آن نهاده اند، بیان داشت: یک اثر خوشنویسی باید درستی و خوانایی داشته باشد و باید توجه کنیم که تاثیر یک اثر خوشنویسی بر زیبایی مبتنی بر درستی آن است و بایستی مخاطب را به آرامش و آسایش بصری رسانده و پیام رسان دقیقی باشد.
میرزایی با بیان اینکه اعتیاد دو گونه است یکی اعتیاد مضر و مخرب و دیگری اعتیاد مفید وسازنده، تصریح کرد: از جمله اعتیاد خوب می‌توان به اعتیاد به هنر و خلق آثار هنری تاثیر گذار اشاره کرد.
او  تصریح کرد: سوق دادن جامعه به سمت و سوی اقسام مختلف هنر، قوی‌ترین ابزار برای کنترل آسیب‌های اجتماعی است؛ چرا که تاثیر هنر در روح و روان انسان آن چنان است که همه‌ زوایای زندگی فرد را تحت تاثیر مثبت خود قرار می‌دهد.
براساس برنامه ریزی‌های انجام شده آثار خلق شده در این همایش در نمایشگاه‌های استانی و کشوری که به همین منظور برپا خواهد شد به نمایش عمومی در خواهند آمد.
این همایش به همت معاونت امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کرمان و با همکاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان کرمان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  استان کرمان و یکی از خیریه‌های کرمان و یکی از مراکز سلامت روان کرمان برگزار شد.
این مراسم  با حضور محمدرضا انارکی محمدی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمان، محمدرضا علیزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، وحید محمدی معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، خسرو ملک شاهی معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی استان کرمان و جمعی از اساتید، هنرمندان و پیشکسوتان هنر خوشنویسی امروز در بهزیستی استان کرمان برگزار شد

کد خبر 30815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد