افزایش امید به زندگی سالمندان با توانمندی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در بازدید از مرکز نگهداری سالمندان شهید فیاض بخش که به مناسبت گرامی داشت روز مادر صورت گرفت، توانمندی سالمندان را از عوامل موثر در افزایش امید به زندگی آنان عنوان کرد.

دکتر صحاف مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی، با بیان اینکه ۱۰ درصد از جمعیت استان را سالمندان تشکیل می دهند ابراز داشت: تنها یک دهم درصد از جمعیت سالمندان در مراکز شبانه روزی بهزیستی نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: ۵/۶ درصد سالمندان استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند ؛ که بهزیستی در قالب ۹ مرکز شبانه روزی، ۹ مرکز روزانه و ۴ مرکز ویزیت در منزل به این قشر خدمات ارائه می نماید . پزشکان، پرستاران و بهیاران مراکز ویزیت در منزل این خدمات را در محل زندگی سالمندان ارائه می کنند و توانبخشی و فیزیوتراپی از خدماتی است که در مراکز روزانه به سالمندان ارائه می شود.

صحاف با خاطر نشان کردن رتبه ی پنجم استان آذربایجان شرقی در سطح کشور از نظر سالمندی خاطرنشان کرد: کلیه ارگان ها باید سند ملی سالمندی    را در راستای اهداف سازمان خود به صورت دقیق برنامه ریزی نمایند تا در طول برنامه توسعه هفتم، خدمات مطلوب به سالمندان ارائه شود.

گفتنی است در این بازدید دکتر صادق‌زاده مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و دیگر مسئولان و کارشناسان ذیربط حضور داشتند.

کد خبر 30807

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد