معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی:
آمار کودکان کار و خیابانی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از کاهش آمار کودکان کار و خیابانی خبر داد و گفت : در مراکز روزانه تعداد ۲۰۶ پرونده تشکیل شده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته اند.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی از کاهش آمار کودکان کار و خیابانی خبر داد و گفت : در مراکز روزانه تعداد ۲۰۶ پرونده تشکیل شده است که در مقایسه با سال گذشته کاهش داشته اند.

به  گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی، علی اکبر صحرانورد امروز در نشست خبری که با اصحاب رسانه استان برگزار شد،  اظهار کرد: در حال حاضر  ۳ مرکز برای شناسایی وساماندهی کودکان کار و خیابان، یک مرکز شبانه روزی برای نگهداری این کودکان و همچنین ۲ مرکز روزانه مداخلات تخصصی در این استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه در ۹ ماهه امسال قریب به ۲۰۶ پرونده در مراکز روزانه بهزیستی تشکیل شده است، بیان کرد: تعداد ثبت نام این کودکان در مراکز شبانه روزی تاکنون ۱۷ نفر بوده است. 

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی بابیان اینکه ساماندهی کودکان کار وخیابان فعالیت چندبخشی ارگان‌ها را می طلبد، گفت: در این راستا ستادی به دبیری بهزیستی تحت عنوان کودکان کار و خیابان تشکیل و در این ستاد مصوباتی به تصویب رسیده است.

صحرانورد از کاهش تعداد ثبت نامی کودکان کار و خیابان  در استان خبر داد و گفت: برخی کودکان کار بصورت سرپایی شناسایی و جذب می شوند، خوشبختانه در سال جاری نسبت به گذشته شاهد کاهش آمار در استان بودیم.

این مسوول بابیان اینکه ۱۴۱میلیون تومان اعتبار به کودکان کار اختصاص داده شده است، تصریح کرد: در ۹ ماه سال جاری مبلغ ۱۴۱میلیون تومان اعتبار به کودکان کار اختصاص داده شده است و اصنافی که کودکان زیر ۱۵ سال را به کارگیری کنند، مجرم تلقی می شوند.

وی افزود: در بحث فرزند خواندگی  تعداد ۱۸۷ پرونده در  صف درخواست هستند و تاکنون ۲۸ فرزند به آنها تحویل داده شد.

صحرانورد خاطر نشان کرد: اقبال عمومی مردم از سر ترحم یا به هر دلیل دیگر سبب ایجاد مشاغل کاذب در بین کودکان شد و باعث می‌شود سطح انتظار این کودکان به دلیل دریافتی مازاد بر مساعدتهای بهزیستی افزایش یابد.

وی در پایان افزود: در سال جاری ۴۱ مورد کودک معتاد به دفاتر آسیب اورژانس ارجاع داده شدند و برآنیم تا باهمکاری علوم پزشکی درصدد شناسایی و کنترل این کودکان به جهت کاهش آسیب های اجتماعی درآییم.

کد خبر 30699

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد