قوچان | بازدید سرزده از کارگاه های اشتغالی مددجویان بهزیستی قوچان همزمان با پنجمین روز از دهه فجر

رئیس بهزیستی قوچان گفت: امروز همزمان با پنجمین روز از دهه مبارک فجر از سه کارگاه شاخص اشتغالی که توسط مددجویان عزیز دایر شده، بازدید داشتیم و وضعیت تولیدات و نیازهای مالی آنها به منظور توسعه کارگاه را بررسی کردیم.

ربابه خلیل‌آبادی افزود: امسال ۲۵۰ فرصت شغلی با تسهیلات بهزیستی در قوچان ایجاد شده که عمده‌ی آنها در بخش روستایی و با موضوع دامداری بوده است.

وی با بیان اینکه در پروژه‌های اشتغالی ایجاد شده، یک رصد کارشناسی کلی انجام دادیم گفت: در این رصد، پروژه‌های شاخص شهری که شرایط خاص دارد و نیاز به کمک‌های بیشتری برای توسعه‌ی آنها احساس می‌شود مشخص گردید و از سه مورد از این کارگاه‌ها بازدید کارشناسی صورت گرفت.

خلیل‌آبادی با تأکید بر اینکه برخی از این زمینه‌های اشتغالی، ظرفیت ایجاد یک صنعت فراگیر در سطح مددجویان شهرستان را دارد گفت: کارگاه عرقیات سنتی که توسط یکی از مددجویان ایجاد شده، از جهت اینکه وسایل و ابزار این کار، توسط خود مددجو ساخته شده و نیز از این بابت که قوچان زمینه‌ی بسیار خوبی برای توسعه‌ی فراوردهای گیاهان دارویی دارد دارای اهمیت می‌باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد با حمایت بیشتر  از این کارگاه‌ها، امکان توسعه‌ی صنعت گیاهان دارویی وجود دارد و می‌توان مددجویان بیشتری را در این صنعت مشغول اشتغال پایدار و مفید نمود.

رئیس بهزیستی قوچان گفت: همچنین دو کارگاه مددجویی در زمینه‌ی تولید پوشاک و کارگاه تولیدات ام‌دی‌اف مورد بازدید واقع شد که هر کدام از جهتی شاخص هستند.

وی افزود: کارگاه پوشاک سه مددجوی دارای معلولیت را مشغول کار نموده و در این بازدید بررسی شد که اگر کمک‌های بیشتری نیاز دارند به آنها داده شود.

وی خاطر نشان کرد: در کارگاه دیگری که تولیدات ام‌دی‌اف دارد یک زن و شوهر دارای معلولیت جسمی مشغول  فعالیت هستند که به نظر می‌رسد اگر حمایت بیشتری از این کارگاه صورت گیرد امکان اشتغال مددجویان دیگر نیز فراهم می‌گردد.

کد خبر 30676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد