مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی  در نشست خبری گفت : 
واگذاری 320 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از واگذاری 320 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش خبرداد و گفت: تاکنون 320 واحد مسکونی به معلولین و زنان سرپرست خانوار واگذار کردیم و تا آخرسال جاری توانایی واگذاری 150 واحد دیگر را هم داریم.

مدیر کل بهزیستی خراسان شمالی از واگذاری 320 واحد مسکونی به مددجویان تحت پوشش خبرداد و گفت: تاکنون 320 واحد مسکونی به معلولین و زنان سرپرست خانوار واگذار کردیم و تا آخرسال جاری توانایی واگذاری 150 واحد دیگر را هم داریم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان شمالی، اسماعیل قربانی امروز در نشست خبری که باحضور اصحاب رسانه این استان در سالن جلسات این اداره برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س)، عنوان کرد: بهزیستی بعنوان یکی از بزرگترین دستگاه های اجتماعی و متولی سلامت اجتماعی کشور است و سازمانی است که فعالیت های تخصصی و اجتماعی را بصورت عمده انجام می دهد.
وی افزود: باتوجه به اینکه استان خراسان شمالی جز استانهای محروم کشور به شمار می آید اما در در بحث ساخت مسکن ، واگذاری و جذب اعتبارات رتبه 7 در کشوررا به خود اختصاص داده است.
مدیر کل بهزیستی استان خراسان شمالی بااشاره به اینکه تاکنون 86 واحد مسکونی دومعلولی داشتیم، بیان کرد: متاسفانه برخی با تمرکز بر پروژه 294 واحدی کل تلاش سازمان را زیرسوال میبرند و این موضوع اجحاف در حق بهزیستی است.
قربانی در خصوص سرقت آسانسورها در پروژه 294 واحدی عنوان کرد: آسانسورها در زمان تحویل واحد به معلولین ساخته شده بود و اتفاقات ناشی از سرقت پس از تحویل واحدها بوده است.  
وی بااشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 180 فعالیت تخصصی و اجتماعی در حوزه های مختلف انجام شده است، افزود: فعالیت های اجتماعی و تخصصی این سازمان در بخش هایی مختلفی از جمله حمایت از اقشار ضعیف و آسیب پذیر جامعه، کاهش آسیب های اجتماعی و همچنین ارتقای سلامت اجتماعی در غالب یک برنامه مدون که در سازمان تدوین شده انجام می شود.
قربانی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از 107 هزار و 500 مددجو تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: آمار ارائه شده از مجموع مددجویان به تفکیک شامل 25هزار و 34 نفر معلولین، 9 هزار نفر زنان سرپرست خانوار وهمچنین 608 نفر کودکان بد سرپرست و بی سرپرست است که بصورت مستمر و غیرمستمر از خدمات بهره مند میشوند.
این مسوول باتاکید براینکه خدمات بهزیستی محدود به قشر خاصی از جامعه نیست، عنوان کرد: خدمات بهزیستی محدود به قشرخاصی نیست و تمامی آحاد جامعه می توانند از خدماتی چون غربالگری شنوایی، بینایی، مشاوره ژنتیک، مشاوره خانواده و اورژانس اجتماعی بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر 220هزار نفر از خدمات بهزیستی بهره مند شدند، افزود: در 9 ماه سال جاری غریب به 190 هزار نفر از خدمات اجتماعی و حمایتی این سازمان بهره مند شدند.
قربانی باتاکید براینکه بهزیستی یکی از پیشروترین مراکزی است که توانست بخش خصوصی و غیردولتی را پای کاربیاورد، بیان کرد: در حال حاضر 94 درصد فعالیتها به بخش خصوصی و غیردولتی واگذار شده است وهمچنین 298 مرکز و موسسه غیردولتی بعنوان شرکای اجتماعی با بهزیستی همکاری دارند.
مدیر کل بهزیستی استان خراسان شمالی در ادامه گزارشی از مراکز فعال در استان خراسان شمالی ارائه کرد و گفت: 44مرکز مشاوره، 20مرکز ترک اعتیاد، 71 کلینیک ترک اعتیاد، 14 مرکز کودکان بدسرپرست و بی سرپرست، 34 مرکز معلولین، 3 مرکز ژنتیک و همچنین 3 مرکز شلتر در این استان فعال و آماده خدمات رسانی به مردم هستند.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 841 نفر از مددجویان تحت پوشش این سازمان از بیمه تامین اجتماعی و هزار و 455 نفراز بیمه روستایی و عشایری بهره مند هستند.
قربانی به بحث اعتباری اشتغال اشاره کرد وگفت: سهم بهزیستی در بحث اعتباری اشتغال از تبصره 16 قانون بودجه، 31 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده است که در حال حاضر 70 درصد جذب اعتبار داشتیم و مابقی مبلغ مربوطه به مشکل سازمان با برخی از بانکها برمیگردد.
این مسوول بابیان اینکه بانک توسعه و تعاون بیشترین و بهترین عملکرد در حوزه اعتبارات را داشته است، عنوان کرد: بانک سامان و اقتصاد نوین از جمله بانکهایی هستند که باسخت گیری های خاص خود موانعی را برسر این راه قرار میدهند و این درحالیست که بانکهای دیگری چون توسعه و تعاون، کشاورزی، ملی، رفاه کارگران و تجارت عملکرد بسیار خوبی را ارائه دادند.
وی در پایان تاکید کرد: در سطح استان هیچ محدودیتی برای راه اندازی مراکز مشاوره و کمپ نداریم.

کد خبر 30601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد