در رسانه|ترخیص کودک‌آزاردیده ملایری از «خانه امن» / رفتار متهم از روی شوخی بود نه آزار و اذیت

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی استان همدان گفت: هفته گذشته کودک آسیب‌دیده با تسبیح به یکی از خانه‌های امن منتقل شد و در حال حاضر از خانه امن ترخیص شده‌ است.

زهره بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به موضوع کودک ملایری آسیب دیده با "تسبیح" که به یکی از خانه‌های امن استان منتقل شده بود اظهار کرد: روز دوشنبه هفته گذشته فیلمی به صورت لایو پخش می‌شود که مردی در یکی از روستاهای ملایر برادرزاده خود را با تسبیح بلند کرده که معنایی جز کودک‌آزاری ندارد.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه عکس این فیلم در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی یافت و پلیس فتا درصدد دستگیری عامل این اقدام برمی‌آید که او نیز متواری می‌شود گفت: دستور قاضی شعبه بازپرسی ملایر این بوده که کودک جدا شود چون زیر آسیب و آزار جسمی و روانی است.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان همدان با بیان اینکه در نهایت متهم دستگیر می‌شود، ادامه داد: بعد از این اقدام تیم بهزیستی جداسازی را انجام می‌دهند اما چون سن کودک یک سال و ۷ ماه داشت، تیم بهزیستی قاضی را متقاعد می‌کنند که جداسازی به همراه مادر و دو فرزند دیگر صورت گیرد که در نهایت این افراد به "خانه امن"، منتقل می‌شوند.

وی گفت: مادر و سه فرزند او در بهزیستی اقامت می‌گیرند اما مادر بیقراری می‌کند و می‌گوید که این موضوع در حد شوخی بوده و خانواده همسرش به خصوص عمویشان، فرزندانش را دوست دارند.

بختیای با بیان اینکه البته هیچ اثری هم از تسبیح روی گردن این پسربچه نبوده است افزود: وقتی مادر تصمیم می‌گیرد با فرزندانش به منزل خود بروند تیم بهزیستی را فرستادیم و با قاضی پرونده صحبت کردند تا دستور ترخیص را بگیرند و خدمات مشاوره آموزشی ما به صورت سرپایی و نه اقامتی ارائه شود، البته در حال حاضر به خاطر کرونا سعی می‌کنیم خدمات را به صورت سرپایی به خانواده‌ها ارائه دهیم.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه عصر، این خانواده به خانه خود می‌روند و ما از روز شنبه ارائه اقدامات مشاوره‌ای را به آنها آغاز کردیم خاطرنشان کرد: پیگیری اورژانس ملایر و همدان در خصوص این رفتار به این موضوع منتج شد که از روی شوخی بوده و مسئله فرهنگی بوده است، البته از لحاظ ما این رفتار ناپسند بوده و کودک اذیت می‌شده اما حالت آزار به مفهوم آنچه در عکس نشان می‌دهد، نیست.

معاون امور اجتماعی اداره بهزیستی استان همدان با اشاره به اینکه تاکید مادر، تمام خانواده، نزدیکان و خویشاوندان آنها این بوده که این رفتار عمو صرفا از روی شوخی بوده است افزود: پیگیر پرونده عموی خانواده نیستم اما تا جایی که اطلاع دارم فعلا بازداشت است.

وی با اشاره به اینکه همکاران ما به اتفاق گفته‌اند آنچه که در تصویر نشان می‌دهد جنبه آزار نداشته و صرفا یک نوع شوخی بوده آن هم ناروا بیان کرد: اعضای روستا نیز عنوان داشتند که هیچ خشونت و رفتار نامتعارفی از این خانواده گزارش نشده تا بگوییم این رفتار در تداوم خشونت‌های قبلی انجام شده است.

کد خبر 30505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد