ایجاد 10 فرصت شغلی برای اشتغال به کار مددجویان و توانخواهان تحت پوشش بهزیستی مهریز

شرایط اشتغال به کار 10 نفر از مددجویان و توانخواهان تحت پوشش بهزیستی مهریز با افتتاح کارگاه تولیدی – حمایتی نیک مهر فراهم گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد، همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کارگاه تولیدی – حمایتی نیک مهر با ظرفیت 40 نفر، با حضور مدیرکل بهزیستی استان، معاون توانبخشی سازمان، امام جمعه و فرماندار مهریز و جمعی از مسئولین شهرستان افتتاح گردید و شرایط اشتغال به کار 10 نفر از مددجویان و توانخواهان تحت پوشش بهزیستی مهریز را فراهم کرد که در حال حاضر 2 نفر از عزیزان معلولیت شنوایی، 3 نفر جسمی حرکتی و بقیه عزیزان معلولیت ذهنی دارند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد در این مراسم عنوان کرد: سازمان بهزیستی بیش از 53 فعالیت دارد که برای این فعالیت ها چیزی حدود 130 فرایند تعریف شده است و در حال حاضر بیش از 95درصد خدمات سازمان بهزیستی توسط بخش غیردولتی انجام می شود و در مقابل این خدماتی که توسط بخش غیردولتی ارائه می گردد سازمان بهزیستی ماهانه مبلغی را به عنوان یارانه پرداخت می کند.

این مسئول در ادامه گفت: درگستره استان چیزی حدود 11000 نفر در مراکز روزانه، شبانه روزی و ویزیت در منزل تحت پوشش خدمات حوزه توانبخشی هستند که ماهیانه حدود 3 میلیارد و 500 میلیون تومان یارانه ازسوی سازمان بهزیستی به مراکز پرداخت می گردد و 19000 نفر هم تحت پوشش خدمات مستمر سازمان هستند که حدود 4 میلیارد تومان هزینه به صورت مستقیم به عزیزان پرداخت می گردد. البته هزینه هایی که پرداخت می شود جوابگوی نیاز این عزیزان نیست و همکاری خیّرین در این زمینه می تواند راه گشا باشد و تاکنون نیز خیّرین همکاری خوبی را با سازمان بهزیستی داشته اند و جا داره از خیّرین بزرگوار و مراکز شهرستان مهریز تقدیر و تشکر نمایم. 

علی محمد عطابخش خاطرنشان کرد : به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال حاضر مراکز فیزیوتراپی در همه شهرستان های استان فعال است و خدمات توانبخشی ارائه می گردد و این در حالیست که قبل از انقلاب در استان خدمات فیزیوتراپی و وسایل ارتوپدی فنی وجود نداشت. 

وی در ادامه عنوان کرد: درست است که خدماتی که در حال حاضر ارائه می گردد به مراتب بهتر از قبل از انقلاب است ولی در مقابل ایثار ، توان و شایستگی مردم ، خدمات بیشتر و بهتری باید ارائه گردد که انشالله به مدد الهی ما شرمنده مردم نباشیم.

علی محمد عطابخش بیان کرد: کارگاه حمایتی نیک مهر در خدمت عزیزان دارای معلولیت می باشد به نحوی که در این کارگاه به توانخواهان یه سری آموزش داده می شود که این آموزش ها می تواند در جهت بازتوانی عزیزان مؤثر باشد.

زارع میرک آباد؛ سرپرست اداره بهزیستی شهرستان مهریز ضمن تبریک ایام ا... دهه مبارک فجر اظهار داشت: در حال حاضر 14 مرکز در شهرستان مهریز در حال فعالیت می باشند که 4 مرکز روزانه سالمندی، 3 مرکز ذهنی (دو مرکز بالای 14 سال و یک مرکز زیر 14 سال) و مرکز شبانه روزی سالمندان در حوزه توانبخشی در حال ارائه خدمات می باشند و یک مورد هم کارگاه حمایتی که امروز شاهد افتتاح آن هستیم که انشالله با پیگیری مدیرکل بهزیستی و معاون توانبخشی یارانه مرکز هم برقرار خواهد شد.

امام جمعه شهرستان مهریز در آیین افتتاح کارگاه حمایتی نیک مهر بیان کرد: بهزیستی ارگانی است که در حال خدمت به عزیزانی می باشد که از لحاظ ظاهری توانایی لازم را نداشته باشند که به تعبیر امام سجاد (ع) " خدمت به این افراد بالاترین عبادت است ".

حجت الاسلام محی الدینی؛ خطاب به عوامل کارگاه نیک مهر فرمود: شما باید شکرگزار خدا باشید که توفیق خدمت به عزیزان معلول را به شما عطا نموده و شما توانستید در این زمینه گام بردارید. بنده نیز صمیمانه از شما قدردانی و سپاسگزاری می نمایم و از همه عزیزان که قرار است در این مرکز حرفه ای را آموزش بینند خواهش می کنم که در حقّ افرادی که زمینه خدمت را فراهم نموده اند دعا کنند.

وی در پایان از بهره برداری از 42 پروژه خیّری شهرستان مهریز در دهه فجر خبر داد و گفت: این حاصل تلاش های مجموعه دولت می باشد و الحمدالله در مهریز یک جمع مطّلع و مسئولین خوب و دلسوز در حال تلاش هستند و همه ما در خدمت بهزیستی هم هستیم که انشالله بتوانیم با بهزیستی همکاری خوبی داشته باشیم و اگر خدا توفیق دهد گره ای از کار این عزیزان بگشاییم.

گفتنی است؛ کارگاه تولدی – حمایتی نیک مهر با اعتباری حدود 200 میلیون تومان تقریباً 8 ماه است که شروع به کار نموده است و هدف از تأسیس کارگاه، کارآموزی و کارورزی توانخواهان در زمینه استقلال اجتماعی و فردی می باشد و این مرکز با ظرفیت 40 نفر در زمینه پکیج فیزیوتراپی، لباس فرم مدارس و پیش دبستانی و لباس کار شرکت ها فعالیت می نماید.

کد خبر 30464

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد