۳۵۷ مرکز و موسسه تحت نظارت بهزیستی استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف می باشند

جلسه برگزاری جشنواره جام باشگاه کتابخوانی سالمندان در راستای مسابقه شهر پایتخت کتاب کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی استان سمنان جلسه برگزاری جشنواره جام باشگاه سالمندان در راستای مسابقه شهر پایتخت کتاب کشور به میزبانی بهزستی استان برگزار شد.

در این جلسه علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان، فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، طاهریان مدیرکل کتابخانه های عمومی استان و کارشناسان مربوطه از دیگر دستگاه های اجرایی استان به دبیری شمس خانی مسئول دبیرخانه ترویج و توسعه کتابخوانی برگزار شد.

علیرضا ایزدپور در ابتدای این جلسه ضمن خوش آمدگویی به مدیران و کارشناسان شرکت کننده در جلسه، ایام دهه فجر و سالروز ورود تاریخی بنیان گذار انقلاب اسلامی را تبریک و یاد شهدا و امام شهدا را گرامی داشتند و افزودند : ایام الله دهه فجر یاد آور از خودگذشتکی مردان و زنانی است که در راه آزادی و آزادگی ایران از زندگی خود گذشتند و امیدواریم خداوند ما را در راه خدمت به ایران و خدمت رسانی به آحاد جامعه مدیون این خوبان نکند.

ایشان در ادامه شرحی از اهم فعالیت های بهزیستی ارائه و گفتند : سازمان بهزیستی کشور یکی از تخصصی ترین سازمان های ایران و تنها سازمان تخصصی در امر معلولین است که دارای ۱۷۰ فعالیت بوده و گستره خدمات آن از پیش از تولد با انجام آزمایش ژنتیک آغاز و تا سالمندی ادامه دارد.

ایزدپور در تکمیل سخنان خود گفت : اداره کل بهزیستی استان سمنان با شناسایی بیش از ۱۲ هزار معلول در استان و تحت نظارت داشتن قریب به ۴۰۰ مرکز و موسسه در حال ارائه خدمات به آحاد جامعه و جامعه هدف خود است. وی در ادامه افزود : یکی از سیاست های سازمان بهزیستی کشور در امر سالمندان، نگهداری ایشان در کنار خانواده است و در پی این سیاست بهزیستی استان دارای ۵ مرکز روزانه و ۴ مرکز نگهداری شبانه روزی سالمندان است که در مراکز روزانه سالمندان به ۱۵۰ سالمند و در شبانه روزی ۲۳۵ سالمند خدمات نگهداری، درمانی ارائه می شود.

مدیرکل بهزیستی استان دیگر خدمات بهزیستی را خط اورژانس اجتماعی۱۲۳، خط مشاوره ۱۴۸۰، نگهداری ۲۰۰ فرزند در ۱۱ خانه کودکان و نوجوانان، تحت حمایت داشتن ۱۵۰۰ زن سرپرست خانوار، ۱۴ کمپ ترک اعتیاد، ۱۱ مرکز سرپایی درمان اعتیاد، مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد، دفاتر مشاوره، صدور مجوز مراکز تحت نظارت، ایجاد اشتغال پایدار، مشارکت و تامین مسکن را بیان داشتند.

ایشان در پایان ضمن اعلام آمادگی در جشنواره شهر پایتخت کتاب و استفاده از ظرفیت های درون سازمانی در این خصوص اظهار داشتند : کتاب غذا و پرورش دهنده روح است و کتاب توانسته است در دنیای امروز و در رقابت با فضای مجازی جایگاه خود را حفظ کند و باید برای ارتقای این جایگاه بیش از پیش تلاش کرد.

در ادامه این جلسه فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن خداقوت، تبریک ایام، تقدیر از حضور اعضاء در جلسه از میزبانی مدیرکل و معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان تشکر داشته و ابراز داشتند : سالانه جشنواره و مسابقه تحت عنوان شهر پایتخت کتاب توسط سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار که در این جشنواره شهرهای که توانمندی لازم را در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی را دارند مورد تقدیر و رده بندی قرار گرفته و بعنوان شهر پایتحت کتاب به مدت یکسال معرفی می شوند.

وی افزود : هر ساله در کنار جشنواره پایتخت کتاب دو جشنواره دیگر با عناوین روستاهای حامی کتاب و جام باشگاه کتاب خوانی سالمندان نیز برگزار می شود که استان سمنان برای دریافت عنوان شهر پایتخت کتاب لازم است در این دو بخش نیز فعالیت گسترده داشته باشد و به همین منظور و برای ارتقاء سطح همکاری های لازم در بخش جشنواره کتابخوانی سالمندان این جلسه در بهزیستی برگزار شده است.

در ادامه دکتر شمس خانی مسئول دبیرخانه ترویج و توسعه کتابخوانی توضیحات تکمیلی را در این بخش به مدیران و کارشناسان ارائه کردند.

کد خبر 30453

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد