۵۷ هزار شغل تا پایان سال جاری ایجاد می شود

ذوالفقار یزدان مهر گفت:مراکز جامع بازتوانی و درمانی اعتیاد یک ایده جدید با راهبری ریاست سازمان بهزیستی و اقدام مشترکی بین معاونت پیشگیری و معاونت مشارکت‌ها، توانمندسازی و امور مجلس سازمان بهزیستی است که سم زدایی و جامع پذیری معتادان را انجام می‌دهد تا در نهایت بتوان زمینه اشتغال پایدار را برای بهبودیافتگان فراهم کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان مرکزی معاون مشارکتهای مردمی؛ مراکز غیر دولتی؛ توانمند سازی و امور مجلس سازمان بهزیستی بیان نمود :مراکز جامع درمان و بازتوانی معتادان یک نگاه جامع به موضوع درمان اعتیاد دارند و در کنار بحث درمان و پیشگیری از اعتیاد به موضوع اشتغال و کار درمانی معتادان توجه ویژه شده است

وی افزود: ۵۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله برای ایجاد اشتغال به فرد بهبود یافته اعطا می‌شود، همچنین اگر کارفرمایانی این افراد را بعد از درمان بکار گیرند، پنج سال حق بیمه این افراد توسط سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود و حق بیمه فرد معتادی که دارای معلولیت بوده و بهبود پیدا کرده و به عنوان نیروی کار جذب شود از محل یارانه ارتقا کارایی پرداخت می شود.

معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه به افرادی که هیچ مهارتی ندارند بعد از بهبود اعتیادشان متناسب با استعدادشان مهارتی آموزش داده می‌شود، خاطرنشان کرد: کارگاه‌های مختلفی مانند آرایشگری، خیاطی، نجاری و ... در مراکز راه‌اندازی کرده  و با سازمان فنی حرفه‌ای نیز در این خصوص همکاری شده است که بر این اساس، آموزش این افراد را سازمان فنی حرفه‌ای برعهده گرفته و مدرک هم به آنها اعطا می‌شود.

یزدان‌مهر ادامه داد: بر اساس تعهد می بایست تا پایان سال، ۵۴ هزار اشتغال ایجاد می‌شد که با توجه به روند پیش رو در برنامه است که این اشتغال تا پایان سال به ۵۷ هزار شغل برسد.

کد خبر 30441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد