بهارستان| 1700 بسته کمک معیشتی بین مددجویان توزیع می شود

 رئیس بهزیستی شهرستان بهارستان از توزیع ۱۷۰۰ بسته کمک معیشتی و اهدای ۱۵۰ کارت هدیه به ارزش یک میلیون ۴۰۰ هزار تومان به جامعه هدف بهزیستی به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری تسنیم، فرجعلی خزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره تعداد قابل توجه افراد تحت پوشش در شهرستان بهارستان اظهار داشت:  1540 زن سرپرست خانواده از بهزیستی بهارستان مستمری دریافت می‌کنند و 300 زن سرپرست خانواده نیز در نوبت دریافت مستمری قرار دارند.

وی  افزود: 36 خانواده دارای فرزندان سه قلو در بهارستان شناسایی شدند و 6 هزار و 800 خانواده نیز تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و 1500 خانواده در زمینه توانبخشی از خدمات بهزیستی بهره می‌برند.

رییس بهزیستی بهارستان با تاکید بر برون سپاری خدمات بهزیستی تصریح کرد: طرح راه‌اندازی مراکز مثبت زندگی در بهارستان آغاز شده که 15 سهمیه به صورت محله محور در نقاط مختلف بهارستان جهت ایجاد مراکز مثبت در دستور کار قرار دارد.

خزایی در ادامه ابراز کرد: در مراکز مثبت زندگی شناسایی افراد نیازمند به خدمات بهزیستی، معلولان و زنان سرپرست خانواده و همچنین اعزام کارشناس و سایر خدمات انجام می‌شود و در این راستا 15 مرکز خدمات بهزیستی در محلات کم برخوردار راه‌اندازی می شود.

وی به ارتقاء سطح اورژانس اجتماعی شهرستان بهارستان از سه به دو اشاره کرد و گفت: همسر آزاری و کودک آزاری بیشترین آمار تماس با اورژانس اجتماعی در شهرستان است لذا باتوجه به تغییر سطح خدمات رسانی از این پس فعالیت مرکز اورژانش اجتماعی بهارستان شبانه روزی می‌شود.

رییس بهزیستی شهرستان بهارستان با بیان اینکه در آینده نزدیک تمامی خدمات بهزیستی به بخش خصوصی واگذار می‌شود، ادامه داد: متقاضیان فعالیت در حوزه بهزیستی می‌توانند برای راه‌اندازی خانه سلامت، خانه امن، مراکز نگهداری سالمندان و معلولان در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی درخواست دهند که از نظر اقتصادی نیز برای متقاضیان به صرفه خواهد بود.

خزایی در ادامه به معرفی جامعه هدف بهزیستی برای دریافت 9 میلیارد و 380 میلیون تسهیلات به بانک‌های عامل اشاره کرد و افزود: برای 380 معلول در حوزه اشتغال و بیمه خویش فرمایی به مدت 5 سال  و  برای 702 نفر بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

رئیس بهزیستی شهرستان بهارستان در پایان به توزیع 1700 بسته در قالب کمک‌های مومنانه به جامعه هدف بهزیستی اشاره و خاطرنشان کرد: 150 کارت هدیه به ارزش یک میلیون 400 هزار تومان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به خانواده‌های نیازمند بهزیستی اهدا می‌شود.

کد خبر 30439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد