مراکز مثبت زندگی روند خدمت رسانی و دسترسی مددجویان به خدمات سازمان را سرعت می بخشد

دکتر حیدری ضمن اشاره افتتاح مراکز مثبت زندگی در آینده نزدیک گفت هدف از ایجاد این مراکز تسریع، تسهیل و شفافیت خدمات سازمان بهزیستی و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی می باشد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان البرز، دکتر «اسدالله حیدری» ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، از راه اندازی مراکز مثبت زندگی خبر داد و گفت : در این ایام ۴۱ مرکز مثبت زندگی در استان البرز راه اندازی شده است که بزودی و در آینده نزدیک بصورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی افزود : این مراکز مراکزی هستند که با هدف تسریع، تسهیل و شفافیت خدمات سازمان و ارائه خدمات به صورت الکترونیکی راه اندازی شده است.  

وی تصریح کرد : در خصوص فعالیت این مراکز، می توان گفت به نوعی پیشخوان و کمک حال بهزیستی و جامعه هدف هستند و در حال حاضر سعی بر این است که بصورت تدریجی کلیه فعالیت های سازمان به این مراکز واگذار گردد.

مدیرکل بهزیستی استان افزود : از بهترین و مفیدترین کارهایی که طی سالهای گذشته در بهزیستی انجام شد، بحث راه اندازی همین مراکز است که شاید این روزها به علت تازه تاسیس بودن، بیشتر ایرادات و نقاط منفی آن دیده شود اما در آینده مطمئنا خواهیم دید که این امر گامی اساسی در جهت خدمت به جامعه هدف و همچنین به روز کردن فعالیت ها توسط سازمان بهزیستی خواهد بود.  

دکتر حیدری بیان داشت : این مراکز، مراکز جدیدی هستند که برپایه آی تی می باشند و کلیه خدماتی که بهزیستی قرار است ارائه دهد به صورت محله محور و با توجه به محدوده مکانی ارائه میدهد و دیگر نیاز نیست مددجویان برای پیگیری امور خود به اداره کل یا ادارات شهرستان مراجعه نماید و همچنین پروسه الکترونیکی شدن پرونده ها، باعث تسهیل در روند خدمت رسانی به مددجویان می گردد.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه افزود: باید این موضوع را در نظر داشت که این طرح موجب کاهش بار سیستم دولتی و آزادسازی نیروی انسانی نیز خواهد شد.

حیدری گفت: روند واگذاری پرونده ها به این صورت است که کل شهرهای استان بر اساس نقشه جغرافیایی تقسیم شده و هر ۴۵۰ پرونده در یک محله به مراکز مثبت زندگی سپرده شده و تمامی خدمات بهزیستی در محل سکونت مددجویان انجام میشود.

وی در پایان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مراکز مثبت زندگی میتوانند ۲۲ خدمت سطح یک سازمان از جمله تشکیل پرونده مددجویی، صدور و تمدید مجوز مراکزماده ۲۶، فرزندخواندگی و سایر خدمات دیگر را در بستر شبکه ارائه می نماید.

کد خبر 30437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد