مناسب سازی محیط شهری یک فرهنگ است

 دیدار مدیر کل بهزیستی استان با دادستان خرم آباد 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی لرستان مدیر کل بهزیستی استان با دادستان خرم آباد دیدار کرد

 در این دیدار که معاون توانبخشی و مسئول روابط عمومی بهزیستی استان مدیر کل را همراهی می کردند کرم یاری مدیر کل بهزیستی استان با اشاره به اینکه قانون در مورد مناسب سازی محیط شهری و اماکن دولتی صراحت دارد، گفت: نظر به اینکه معلولان بزرگترین اقلیت در هر جامعه ای به شمار می روند. مناسب سازی معابر و محیط و مبلمان شهری و ادارات برای این افراد از مواردی است که در قانون جامع حمایت از معلولان مورد تاکید قرار گرفته است و مجموعه های مختلف ملزم به اجرای آن شده اند حال آنکه تا تحقق کامل این هدف هنوز فاصله بسیاری است.
کرم یاری در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص لزوم اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولین تصریح کرد، بر اساس اعلام سازمان های جهانی بیش از ۴ درصد از مردم جهان از معلولیت و ناتوانی جسمی ناشی از بروز حوادث و یا علل مادرزادی رنج می برند و اگر شمار خانواده‌هایی را که زندگی ‌شان به دلیل لزوم مراقبت از یک عضو معلول در خانواده، تحت تاثیر قرار گرفته است را به تعداد افراد ناتوان بیفزاییم، حدود ۲۵ درصد از جمعیت جهان درگیر ناتوانی هستند.
مدیر کل بهزیستی در ادامه افزود، گاهی اوقات معابر و اماکن عمومی به گونه ای طراحی شده است که نیاز به اصلاح و بازسازی دارد که در این مواقع حمایت و پشتیبانی دستگاه قضا می تواند راه گشا باشد.
شاهون وند دادستان مرکز استان دفاع از حقوق معلولین را وظیفه شرعی و قانونی خود دانست و اضافه کرد: اگر اصولی مانند سطح شیب دار، درب خودکار، آسانسور و سرویس‌ بهداشتی مخصوص معلولان، که ضوابط اصلی مناسب‌سازی در ساختمان‌ها را تشکیل می‌دهد در نقشه‌ها و طراحی‌های اولیه‌ ساختمان‌ها در نظر گرفته ‌شود از اتلاف منابع در مراحل بعدی و دوباره‌کاری جلوگیری می‌شود.
دادستان خرم آباد با بیان اینکه مناسب سازی اماکن یک فرهنگ است گفت: می توان با استفاده از ابزارهایی چون صدا و سیما، رسانه ها و فضای مجازی جهت فرهنگ سازی در زمینه مناسب سازی قدمهای بزرگی برداشت تا بستر تحول در اجتماع و ادارات دولتی توسعه یابد
شاهون وند در ادامه گفت: مجموعه قضا با تمام توان خوداز حقوق معلولین حمایت می کند و در کنار آنها خواهد ایستاد
در پایان این جلسه بر لزوم هماهنگی و هم افزایی بیشتر و نیز تعامل دوسویه میان ادارات مذکور تاکید شد.

کد خبر 30417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد