۱۴هزار و ۳۰۰ مسکن مددجویان بهزیستی تا بهمن سال آینده تحویل می‌شود

معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی ویژه مددجویان با ۲ عضو معلول با مشارکت خیران و بنیاد مسکن در کشور ساخته شده و تا بهمن سال آتی تحویل مشمولان می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مرکزی ذوالفقار یزدان مهر در حاشیه بازدید از مرکز جامع بازتوانی معتادان بهزیستی در مرادآباد اراک، افزود: ۱۰ هزارمین  واحد مسکونی ویژه خانوارهای بهزیستی با ۲ عضو معلول کشور درایام الله دهه فجر امسال و همزمان با چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی تحویل می‌شود.
وی بیان کرد: به خانوارهای با ۲ عضو معلول که دارای مسکن مناسب نیستند در مناطق شهری  ۱۴۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان هم با بازپرداخت ۱۲ ساله کمک می‌شود.
معاون مشرکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: خانوارهای روستایی دارای ۲ معلول فاقد مسکن نیز ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت می‌کنند.
یزدان مهر اظهارداشت: سازمان بهزیستی پارسال تعهد ساخت هفت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان را برعهده داشت که ۱۵ هزار واحد آن ساخته و تحویل شده است و  ۴۰ هزار واحد مسکونی نیز در دست ساخت است که تا آخر سال بخش‌هایی از آن  تحویل خواهد شد.
معاون مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی گفت: سازمان در تفاهمنامه با مجموعه خاتم النبیا ۱۵هزار واحد مسکونی  برای دهک های یک، دو، سه خواهد ساخت که در گام اول یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی عملیاتی خواهد شد و دهه فجر امسال بخش هایی تحویل می‌شود.
وی افزود: سازمان بهزیستی در تفاهم‌نامه‌ای با سپاه پاسداران  انقلاب اسلامی پنج هزار و ۲۵۳ واحد مسکونی را با کمترین آورده مددجویان این نهاد حمایتی پیش‌بینی کرده است.
معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: این نهاد حمایتی متعهد شده که تا پایان امسال ۵۴ هزار فرصت شغلی ایجاد کند که  با توجه به تدابیر صورت گرفته پیش بینی می‌شود شمار اشتغال ایجاد شده تا آخر سال به ۵۷ هزار مورد برسد.
یزدان مهر گفت: این  نهاد حمایتی ۱۵۶ ماموریت برعهده دارد که ۹۳ درصد آن را برون سپاری مردمی کرده است و مراکز مثبت زندگی نقطه عطف این فعالیت‌های مردمی است. 
وی افزود: ۲ هزار  و ۵۰۰ مرکز مثبت زندگی در کشور دایر شده است که ۱۲ هزار نفر در آن‌ها فعالیت دارند.

  ۶۵هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.  

کد خبر 30407

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد