۲۴۷۰ زوج اصفهانی متقاضی فرزند خوانده هستند

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان دو هزار و ۴۷۰ زوج، متقاضی فرزند خوانده هستند که از این میان تنها ۱۵۰ زوج صاحب فرزند هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، مجتبی ناجی در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با تاکید بر اینکه تنها راه نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست مجاری قانونی است، اظهار داشت: کودکانی که به دلایلی در مسیر بی سرپرستی و بدسرپرستی قرار می گیرند و یکی از بستگان درجه یک و دو قیمومیت طفل را عهده دار نمی شود از طریق مجاری قضایی به بهزیستی واگذار می شوند.

وی افزود: این سازو کار قانونی تنها راه موجود برای نگهداری کودک بی سرپرست و بدسرپرست است چراکه هر راهی به غیر از این کودک را در مسیر باندهای فساد و قاچاق قرار می دهد و لازم است شهروندان به پیام هایی که در فضای مجازی درباره سرپرستی کودکان منتشر می شود دقت کنند.

بهزیستی دنبال توسعه مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست نیست

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اینکه بهزیستی به هیچ عنوان به دنبال توسعه مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیست بلکه با شناسایی والدین صلاحیت دار این کودکان را به کانون گرم خانواده واگذار می کند، گفت: در استان اصفهان دو هزار و ۴۷۰ خانواده در انتظار پذیرش شیرخواره و کودک بی سرپرست و بدسرپرست هستند که با نظارت سخت گیرانه بهزیستی و مقام قضایی به شکل امین موقت و دائم می توانند از این کودکان نگهداری کنند.

واگذاری ۳۰ شیرخواره در ماه گذشته 

وی اضافه کرد: در ماه گذشته ۳۰ شیرخواره و کودک به والدین متقاضی واگذار شد که در گام نخست با بررسی های قضایی و مددکارانه و بررسی های دقیق به شکل ۶ ماه به صورت امین موقت کودک واگذار می شود و اگر والدین صلاحیت داشتند می توانند با توجه به شرایط خاص به صورت دائم حضانت کودک را عهده دار شوند.

ناجی با اشاره به اینکه در شیرخوارگاه اصفهان ۳۱ شیرخواره نگهداری می شوند، تصریح کرد: در مراکز شبانه روزی کودکان بی سرپرست بین ۸ تا ۱۲ کودک نگهداری می شوند.

وی ادامه داد: از میان دو هزار و ۴۷۰ خانواده متقاضی ۱۵۰ زوج صاحب فرزند هستند اما بیشتر متقاضیان فاقد فرزند هستند.
 

کد خبر 30391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد