نمایشگاه صنایع دستی ناشنوایان برپا شد

امروز یکشنبه مورخ ۱۲ بهمن ماه همزمان با اولین روز از ایام الله دهه مبارک فجر نمایشگاه صنایع دستی ناشنوایان با حضور دکتر «اسدالله حیدری» مدیرکل بهزیستی استان البرز، «عبدالله فلاح نژاد» معاون توانبخشی و «علیرضا فتاح پور» مدیر بهزیستی شهرستان کرج در محل انجمن ناشنوایان استان البرز برپا شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز، دکتر حیدری هدف از برپایی این نمایشگاه را شناساندن توانمندی‌ ها و هنرهای معلولان به افراد جامعه و مسئولین ذکر کرد و افزود: کمک به اشتغال پایدار و ایجاد درآمد برای مددجویان و همچنین ایجاد بسترمناسب برای عرضه و فروش محصولات تولیدی افراد دارای معلولیت از دیگر اهداف برپایی این نمایشگاه است.

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص تولیدات ارائه شده در این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه صنایع دستی در قالب قالی بافی، گلیم بافی، تابلوفرش، منبت کاری، عروسک سازی، معرق کاری، نقاشی، گلدوزی، خیاطی ارائه شده است.

مدیرکل بهزیستی البرز در خصوص اقدامات مختلفی که از سوی سازمان بهزیستی برای ناشنوایان صورت گرفته اشاره کرد و گفت: توسعه خدمات توانبخشی در کلینیک‌های تخصصی، ارائه خدمات توانپزشکی، آموزش مهارت‌های زندگی به ویژه شیوه‌های ارتباط تلفیقی (لب‌خوانی و زبان اشاره)، حمایت از برنامه‌های حرفه ‌آموزی و اشتغال ناشنوایان، اجرای طرح‌های مختلف توانمندسازی، پرداخت شهریه دانشجویان کم شنوا و ناشنوا، ارائه خدمات در مراکز روزانه خانواده کودک کم شنوا و ناشنوا و کاشت حلزون را می‌توان از جمله این فعالیت‌ ها برشمرد.

دکتر حیدری در ادامه در خصوص تعداد افراد ناشنوای تحت پوشش بهزیستی البرز عنوان کرد : حدود ۴۸۰۰ نفر مددجوی ناشنوا زیر پوشش حمایتی بهزیستی استان البرز قرار دارند.

وی ادامه داد:  امسال ۷۹ مددجو ناشنوا ازخدمات شهریه دانشجویی بهره مند شده اند، ضمن آنکه ۴۷۰ مددجوی مستمری بگیر ناشنوا تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان البرز هستند.

حیدری گفت: علاوه بر خدمات فوق ۱۲۰ ناشنوای توانخواه به مبلغ یک میلیارد ریال از خدمات قطعات کاشت حلزون بهره مند شدند.

وی، خریداری ۱۵۰سمعک به مبلغ یک میلیاردو ۱۰۰میلیون ریال و کاشت حلزون برای ۲۸ کم شنوا مبلغ ۸۴۰ میلیون ریال را از دیگر خدمات ارائه شده به این جامعه هدف بهزیستی استان البرز عنوان کرد.

کد خبر 30364

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد