زنگ انقلاب درمرکز اتیسم طلوع مهر طنین انداز شد

صبح امروز همزمان با فرا رسیدن آغاز دهه مبارک فجر؛ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب در مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی افراد دارای اختلالات طیف اتیسم طلوع مهر یزد طنین انداز شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی  استان یزد، در چهل و دومین سالروز ورود تاریخی رهبر کبیر انقلاب به ایران اسلامی، «زنگ انقلاب» در مرکز اتیسم طلوع مهر نواخته شد. مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت : در حال حاضر 3 مرکز اتیسم در استان فعال است که دو مرکز در شهر یزد و یک مرکز در میبد در حال ارائه خدمات می باشند.

وی در ادامه گفت: مرکز طلوع مهر در سال 95 تأسیس شده که در حال حاضر با ظرفیت 30 نفر در دو شیفت صبح و عصر در حال فعالیت می باشد. 

علی محمد عطابخش خاطرنشان کرد: خدمات توانبخشی در ابعاد پزشکی، خدمات آموزشی روانی اجتماعی، خدمات فرهنگی هنری و ورزشی و خدمات آموزشی به خانواده توانخواه از جمله خدمات قابل ارائه در مراکز اتیسم می باشند.

در حاشیه مراسم معاون توانبخشی بهزیستی استان از پیگیری در خصوص احداث یک مرکز چند معلولیتی خبر داد و گفت : ما به تفکیک هر معلولیت، مرکز نداریم و در حال حاضر هم سیاست، گسترش مراکز نیست. در حقیقت اگر پیگیری لازم جهت احداث یک مرکز چند معلولیتی انجام شود شاید بتوان بحث نگهداری موقت ( پناهگاه گذری اتیسم ) را پوشش داد تا گره گشایی برای خانواده های این عزیزان باشد.

نشان در ادامه گفت : در مقابل ارائه خدمات مراکز اتیسم به توانخواهان، از سوی سازمان بهزیستی یارانه به مراکز پرداخت می گردد که در سال جاری نیز یارانه مراکز افزایش پیدا کرده است و در مجموع روند خدمت رسانی به بیماران اتیسمی در استان رو به بهبود است و امیدواریم با همکاری و همراهی مسئولین استان بتوانیم توسعه گر این بخش باشیم.

فرماندار یزد با اشاره به نگرانی های جدی خانواده های دارای فرزند اتیسم که از زمان کودکی تا زمان بلوغ و بعد از آن درگیر آن هستند و  با توجه به شرایط کودکان اتیسم و ناپایداری وضعیتی که دارند و مشکلاتی که برای خانواده ها ایجاد می کنند عنوان کرد : دغدغه هایی هست که به طور مستمر از سوی خانوده ها منعکس می گردد و از طرفی باید مراکزی برای آموزش این کودکان باشند و این عزیزان را توانمند کنند تا حداقل ها را بدانند و قطعاً این آموزش ها مستلزم صرف هزینه است.

وی در ادامه ضمن تقدیر  و تشکر از مدیریت مرکز طلوع مهر و مربیان و کادر آموزشی این مرکز که با تلاش خود قسمت های مختلف و متنوعی را برای آموزش عزیزان در نظر گرفته اند، خاطرنشان کرد : امیدواریم پشتیبانی و حمایت بیشتر از این مراکز در راستای تجهیز مرکز انجام شود تا وقفه ای در امر آموزش فرزندان اتیسم صورت نگیرد.

رستگاری عنوان کرد: مشکلات خانواده هایی که درگیر بیماری اتیسم هستند همچنان پابرجاست و امیدواریم با توجه ی بیشتر مسئولین و مجموعه بهزیستی به نگرانی هایی که خانواده های درگیر بیماری اتیسم دارند زمینه ای فراهم شود تا فرزندان، هم بهتر آموزش ببینند و هم امکان نگهداری این عزیزان باشد.

گفتنی است؛ در این آیین مدیرکل، معاون توانبخشی بهزیستی استان، فرماندار یزد و جمعی از مسئولین شهرستان حضور داشتند.

کد خبر 30350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد