سرخس | هشدار فرمانداری سرخس به متخلفین از مصوبات کمیته‌ی مناسب‌سازی شهرستان

فرمانداری سرخس به اعضای کمیته فنی مناسب‌سازی که مصوبات این کمیته را رعایت نکرده‌اند هشدار داد که آنها را به دستگاه قضایی معرفی می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی سرخس، این هشدار به دنبال عدم حضور برخی دوایر اجرایی عضو کمیته‌ی فنی مناسب‌سازی سرخس در جلسه‌ی این کمیته صادر شد.

این گزارش می‌افزاید: محسن بخشی، معاون فرماندار با صدور این اخطار مکتوب، بهزیستی را مکلف کرد که عملکرد دستگاه‌های اجرایی عضو کمیته‌ی مناسب‌سازی را بررسی و متخلفین از مصوبات را به دستگاه قضایی معرفی کند.

بر اساس این گزارش، جلسه‌ی بهمن‌ماه این کمیته به خاطر عدم حضور برخی از مدعوین، از سوی فرمانداری لغو شد اما معاون فرماندار از تصویب مصوبه‌ای خبر داد که بر اساس آن، متخلفین از مصوبات مناسب‌سازی این کمیته، باید به دستگاه قضایی معرفی شوند.

معاون فرماندار سرخس در گفتگو با خبرنگار بهزیستی ضمن اشاره به قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت گفت: این قانون همه‌ی نهادهای دولتی و غیر دولتی را مکلف به ایجاد فضای مناسب و فراهم ساختن زمینه‌های حضور فعال افراد دارای معلولیت در جامعه نموده است.

محسن بخشی افزود: افراد دارای معلولیت باید انگیزه‌ی زیستن در کنار سایر شهروندان را داشته باشند و این انگیزه از طریق مناسب‌سازی محیطی و مبلمان شهری ایجاد می‌شود.

وی از مسؤولین اجرایی شهرستان خواست به وظایف قانونی خود عمل نمایند و گفت در غیر این صورت، با آنها از طریق قانونی برخورد خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از دستگاه‌هایی که ضوابط مناسب‌سازی را اجرا کرده‌اند گفت: همه‌ی ما باید تابع قانون باشیم بخصوص که این قانون، در رابطه با حقوق انسانی شهروندان باشد.

کد خبر 30326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد