۴۵ مرکز مثبت زندگی در استان اردبیل آماده بهره‌برداری شد

اردبیل - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: ۴۵ مرکز مثبت زندگی (+ زندگی) در این استان آماده بهره‌برداری شده است که با راه‌اندازی آنها خدمات عمومی این سازمان با کمک بخش غیردولتی در نزدیک‌ترین محل به متقاضیان ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بهزاد ستاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران تشریح کرد: مرکزهای خدمات بهزیستی مثبت زندگی در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و همچنین برآورده ساختن اهداف سازمان بهزیستی مبنی بر تکریم خدمات‌گیرندگان و ارائه خدمات به صورت محله محور و نزدیک به محل اسکان مددجویان، در بستر فناوری اطلاعات فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به مشارکت بخش غیردولتی در شکل‌گیری این فعالیت‌ها، افزود: تلاش مجموعه مسئولان و همکاران این سازمان در راه‌اندازی مرکزهای مثبت زندگی بر این بود تا از ظرفیت حداکثری مددکاران اجتماعی زحمتکش و کارآفرینان بخش خصوصی که در سال‌های پیش با این سازمان همکاری داشتند، استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: فرآیند تجمیع پرونده‌های فیزیکی و صدور مجوز و راه‌اندازی مرکزهای مثبت زندگی با هماهنگی سازمان مرکزی بهزیستی در یک سال گذشته انجام گرفته است و بر این اساس خدمات مربوط به بیش از ۱۷ هزار پرونده مددجویان مستمری بگیر با آغاز به کار مرکزهای مثبت زندگی در بهزیستی استان اردبیل به صورت فراگیر ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر خانواده‌محور بودن این خدمات، اضافه کرد: خدمات در این مرکزها به صورت خانواده‌محور به مددجویان ارائه شده و بر این اساس اطلاعات خانواده به صورت دقیق و مشخص در پرونده‌های مددکاری اجتماعی این مرکزها درج می‌شود تا در مورد توانمندسازی تمرکز بیشتری صورت گیرد.

به گفته ستاری، در حال حاضر مرکزهای مثبت زندگی به بازدید از پرونده‌ها و دریافت اطلاعات ضروری آنها می‌پردازند و در سال آینده خدمات مربوط به پرونده‌های غیرمستمر این سازمان نیز به این مراکز واگذار خواهد شد.

نزدیک به ۵۸ هزار نفر از جمله ۳۸ هزار توانخواه در حال حاضر از خدمات غیرنقدی، حمایتی و مستمری بهزیستی در استان اردبیل بهره‌مند هستند.

کد خبر 30321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد