ببینیم | توضیحات مدیرکل بهزیستی استان فارس در مورد کمپ قلات شیراز

به گفته کشفی نژاد، سازمان بهزیستی خط قرمز خودش را که رفتار غیرانسانی با افراد دردمند و نیازمندان به درمان است، به هیچ وجه سبک نمی‌شمارد و در کمال قاطعیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس درباره ماجرای ضرب و جرح در یک مرکز ترک اعتیاد به شبکه خبر گفت: سه نفر از خاطیان این حادثه بلافاصله دستگیر شده‌‎اند و کمپ نیز پلمب شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدصادق کشفی نژاد مدیر کل بهزیستی استان فارس در گفتگو با بخش "پیگیری" شبکه خبر درباره ماجرای ضرب و جرح در یک مرکز ترک اعتیاد اظهار کرد: صبح جمعه باخبر شدیم که فیلمی مبنی بر ضرب و جرح در یک مرکز ترک اعتیاد در فضای مجازی منتشر شده که بلافاصله با هماهنگی دستگاه قضایی، اقدامات لازم صورت گرفت.

وی افزود: با اعزام نیروهای سازمان بهزیستی و نیز ماموران انتظامی و دستگاه قضایی، کمپ متخلف مورد بازرسی قرار گرفت؛ در بازرسی مشخص شد که متاسفانه رفتار غیر انسانی با یکی از بیماران اتفاق افتاده که سه نفر از خاطیان بلافاصله دستگیر شدند.

کشفی نژاد ادامه داد: همچنین بیمارانی که در این کمپ حضور داشتند، به کمپ‌های دیگر منتقل شدند و کمپ پلمب شد.

مدیر کل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه این کمپ یکی از مراکز خصوصی درمان بیماران اعتیاد بوده و مجوز داشته، اظهار کرد: این کمپ و همه مراکز ترک اعتیاد به صورت دوره‌ای در سه سطح مورد نظارت قرار می‌گیرند که بر همین اساس، این کمپ در تاریخ ۲۷ دی از طرف همکاران من بازدید شده بود که مستندات آن وجود دارد.

وی افزود: در آن تاریخ شکایتی از هیچ کدام از درمان‌جویان نداشتیم و حادثه اخیر بدون اطلاع مسئول کمپ و با خطای انسانی سه نفر از افرادی که در کمپ کمک‌کار بودند، اتفاق افتاده است.

کشفی نژاد تصریح کرد: ما با نگاه بدون اغماض و با سرعت وارد عمل شدیم و جلسه اضطراری با حضور رئیس دادگاه انقلاب و تمام کمپ‌داران برگزار شد و با این مراکز خصوصی اتمام حجت شد.

به گفته کشفی نژاد، سازمان بهزیستی خط قرمز خودش را که رفتار غیرانسانی با افراد دردمند و نیازمندان به درمان است، به هیچ وجه سبک نمی‌شمارد و در کمال قاطعیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس تاکید کرد: بر اساس استاندارهای تعیین‌شده، تمام مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی ملزم هستند که دوربین مداربسته داشته باشند و این جزء مواردی است که در همه نظارت‌ها بررسی می‌شود.

کد خبر 30316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد