صالح آباد | برگزاری مسابقات ورزشی معلولین در صالح آباد

رئیس اداره بهزیستی صالح آباد گفت: با همکاری و مشارکت آموزش وپروش، شبکه بهداشت و درمان و خیرین با این اداره مسابقات ورزشی بین ۳۰ معلول این شهرستان برگزار شد.

زری صادقی در تشریح این خبر اظهار کرد: این مسابقات با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی وفاصله اجتماعی در سالن ورزشی آیت اله هاشمی رفسنجانی برگزار شد و در پایان به شرکت کنندگان کارت هدیه اهدا شد.

وی افزود: این سری از مسابقات درقالب ۱۳ گروه شامل زنان سرپرست خانوار، کودکان ناشنوا، کم شنوا و نابینایان برگزار شد، و هزینه های این مسابقه در مجموع ۱۵ میلیون ریال برآورد شده که توسط خیرین پرداخت گردیده است.

صادقی با اشاره به تاثیر فعالیت های بدنی و ورزش بر سلامتی معلولین مطرح کرد: در دنیای امروز با شمار رو به افزون معلولین و نیز گسترش انواع رشته های ورزشی و نیاز حیاتی معلولین به تحرک و فعالیت بیشتر جسمانی لزوم ابداع و بکارگیری روشها و شیوه های جدید و آسانتر که خاص معلولین باشد بیش از پیش احساس می شود.

وی بیان کرد: سالهاست که این باور و ذهنیت نادرست معلولین نخاعی که محدویت های حرکتی مانع فعالیت های جسمانی و تمرینات بدنی آنان می شود، یا ورزش تاثیری بر جسم و روح ندارد، به کناری نهاده شده است.

رئیس اداره بهزیستی صالح آباد تاکید کرد: پزشکان متخصص بر این باورند حتی اگر بیمار یا معلولی یک سال هم هیچ تحرک و فعالیت بدنی نداشته باشد، باز هم می تواند با انجام فعالیت های بدنی ملایم، سطح سلامت کلی بدنش را ارتقاء دهد.

وی در ادامه توضیح داد: دراز و نشست ، پرتاب توپ والیبال در مربع نصب شده روی دیوار و زمین،  پلانک ،  چرخش توپ دور کمر و بارفیکس از جمله ورزش هایی بود که بین معلولین اجرا شد.

کد خبر 30309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد