در رسانه  | وجود 34 منطقه ویژه کم برخوردار در مازندران/ اهالی رضوان 38 آمل شناسنامه‌دار می‌شوند

ای کاش می دانستیم روح خسته این خیابان را به جای ساختن ساختمان های شیک و مدرن ،تن رنجور افرادی درمان می کند ساختن آرزوهایش ، تعمیر خراش های زندگی شان و حتی پر کردن تنهایی هایشان اینجا رضوان 38 است.

به گزارش بلاغ، گاهی لازم است کمی زیبایی های شهر را کنار بگذاریم ،همه ی زیبایی های که روح ما را تسخیرکرده است و نمی گذارد به چشمان کودکی که فال می فروشد نگاه کنیم کودکی که مستعمره کوچکی است از تمام مشکلات زندگی اش است.

بعضی از آرزوها از لنز چشم‌ها هم عبور می کنند و ملتمسانه به دستهای تو خیره می شوند ،بعضی از آرزوها انقدر کوچک اند که کافی است نگاهت را برگردانی ،دستی به چشم هایت بکشی و فقط ...فقط... به آنها توجه کنی آن وقت خواهی دید چطور آرزوهایشان قد می کشد و بزرگ می شود.

بعضی از آرزوها، خیلی ساده است انقدر ساده که نمی توان به تقدیر و قسمت واگذارشان کرد فقط باید کمی وجدانمان را تنها نگذاریم وقتی در خیابان های شهر به عظمت زندگی مدرن خیره شده ایم دست ودلمان برای افرادی که حتی شاید از سرویس بهداشتی هم محروم اند بلرزد.

ای کاش می دانستیم روح خسته ی این خیابان را به جای ساختن ساختمان های شیک و مدرن ،تن رنجور افرادی درمان می کند ساختن آرزوهایش ، تعمیر خراش های زندگی شان و حتی پر کردن تنهایی هایشان اینجا رضوان 38 است، کمی از مرکز شهر دور هستیم، بسیاری از خانه‌ها از رفاه حداقلی بی‌بهره‌اند.

 نشست تخصصی کمیته راهبردی مناطق حاشیه نشین استان مازندران با حضور علی رجبی مدیر کل اجتماعی استانداری مازندران، علیرضا شریعت معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان آمل، وحید حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی استان مازندران، حسین نادری معاون اجتماعی سپاه کربلا مازندران ، کبری اسفندیاریان رئیس اداره بهزیستی شهرستان آمل و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

کبری اسفندیاریان  رئیس بهزیستی آمل در کارگروه اجتماعی مناطق حاشیه نشین مازندران که با محوریت چالش‌ها و معضلات موجود در رضوانه ۳۸ در این منطقه برگزار شد، گفت: حاشیه نشینی مسائل خاص خود را دارد که باید همه ارگان ها عزم جدی برای رفع آن داشته باشند.

وی به تاکیدات رهبری برای توجه به مناطق آسیب دیده اشاره کرد و افزود : مقام معظم رهبری تاکید زیادی بر عزم ملی دستگاهها برای رفع معضلات مناطق حاشیه نشین داشتند، گسترش شهرها موجب شد مناطق حاشیه در متن شهر قرار بگیرند، اما رضوان ۳۸ سال هاست در متن شهر قرار دارد که نادیده گرفته شده است.

رئیس اداره بهزیستی آمل از دیگر مشکلات این منطقه را قطعی آب  دانست و افزود: برای بازسازی و مرمت خانه ها، حفاری ۶ حلقه چاه  فاضلاب، تعویض سطل زباله و مشکلات قطعی آب مصوب شده بود که امیدواریم این مشکلات به زودی حل شود.

رییس بهزیستی آمل بزرگترین مشکل این منطقه را نداشتن شناسنامه خواند و اظهار کرد: ۲۰ نفر شناسنامه ندارند  و حتی برخی از سواد ابتدایی چون خواندن و نوشتن محروم هستند.

وی تصریح کرد: باید سعی کنیم شکاف طبقاتی ساکنین این منطقه با مناطق دیگر را را به حداقل برسانیم و امکاناتی چون گاز، آب و برق این مناطق که یکی از مشکلات ساکنین منطقه است را مهیا کنیم.

وحید حسین زاده معاون اجتماعی بهزیستی استان مازندران از 34منطقه ویژه کم برخوردار در مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: در این مناطق خدمات ویژه ای داده می شود، اما متاسفانه همدلی و همراهی در میان دستگاهها اجرایی نداریم، دستگاهها موازی کاری زیادی انجام می دهند.

وی با بیان اینکه 8 هزار نفر از خدمت بهزیستی به صورت مستقیم و یاغیر مستقیم استفاده می کنند، عنوان کرد: 2 هزار و 700 نفر تشکیل پرونده داده اند و بصورت ثابت از خدمات این اداره بهره مند می شوند.

معاون تصریح کرد: 16 پایگاه خدمات اجتماعی فعال در مازندران فعالیت می کنند که تا سال 97، هشت پایگاه بوده است، مشکلات اجتماعی باید حل شود تا زمانی که مشکلات اجتماعی حل نشود، اقتصاد و دیگر مشکلات حل نخواهد شد.

علی رجبی وندچالی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران  با اشاره به اینکه ۳۴ منطقه حاشیه نشین این استان وجود دارد، گفت: اعتبار کل استان بابت مناطق حاشیه نشین را ۲ میلیارد تومان است که این مبلغ ابلاغ شده و برای هفت اداره اعتبارات پرداخت شده است.

 وی با بیان اینکه سه منطقه اسیب در امل وجود دارد، اظهار کرد: مشکلات رضوان 38 قابل حل است، هفته ای یکبار از طرف ثبت اسناد با همراهی اداره بهزیستی برای کسانی که شناسنامه شان گم شده است و یا اصلا ندارند، اقدام کنند، اگر لازم است گواهی ولادت و یا اگر کسی را ندارند بهزیستی به عنوان مدعی العموم طبق ماده 45 شناسنامه میتواند تقاضا دهد.

وی ادامه داد: تا پایان این ماه یک کتابچه را طراحی و وظایف را براساس این سند مشخص کند ، می توان مانند امت آباد زمینی که برای حسینیه طراحی شده به نظر من اگر ساختمان سه طبقه باشد می توان یک واحد برای کودکان سالن ورزشی، طبقه دوم به عنوان حسینیه و مسجد استفاده شود و طبقه سوم به عنوان پایگاه اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری مازندران  ادامه داد:تا پایان سال چند کار موقتی باید انجام شود و دیگر فعالیت ها برای سال ۱۴۰۰ ادامه پیدا کند، یک برنامه جامع برای رضوان ۳۸ در نظر گرفته شود وقبل از سال جدید به شرایط حداقلی مردم جامعه عمل بپوشانیم، با اداره گاز، آب و برق و شهرداری جلسه داشته و قوانین را برای این منطقه اسان تر کنیم.

وی ادامه داد: این قول را می‌دهم اگر مصوبه که در کمیته شهرستان تصویب شد در کمیته استانی ترتیب اثر خواهد گرفت و اعتبارش قرار می گیرد.

رجبی از اجرای چند برنامه در رضوان 38 بیان کرد: بی شناسنامه ها حق اموزش دارند و باید اموزش و پرورش برای تحصیل انان همکاری کند، دوربین مدار بسته  نصب شود و نیروی انتظامی حضور مستمر داشته باشد تا بخشی از امنیت منطقه تامین می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حدود 3 هزار سرویس بهداشتی قرار است در استان ساخته شود که از این بین تعدادی را برای رضوان 38 اختصاص خواهیم داد.

کد خبر 30280

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد