تقویت رویکرد خانواده و اجتماع محور از اهداف مراکز مثبت زندگی است

مسوول انجمن مددکاران اجتماعی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت خانواده، محله و اجتماع در ارائه خدمات به جامعه هدف سازمان بهزبستی گفت: راه اندازی مراکز مثبت زندگی در تقویت این رویکرد نقش مهم دارد.

حجت الله آسمند افزود: این مراکز با هدف ارائه خدمات مطلوب تر و همچنین کاهش تردد جامعه هدف به سازمان بهزیستی راه اندازی می شود که برای ایجاد این مراکز تمام زیرساخت های لازم هم برای مراکز و هم جامعه هدف باید فراهم باشد.

وی نبود امکانات و زیرساخت ها برای ارائه خدمات الکترونیک به جامعه هدف را از مشکلات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در صورت فراهم نبودن زیرساخت ها،   اجرای طرح با مشکل مواجه خواهد شد.

آسمند اظهار داشت: اولویت راه اندازی این مراکز با مسوولان کیلنیک های مددکاری اجتماعی دارای مجوز از سازمان بهزیستی است که باید طوری برنامه ریزی شود که این کلینیک ها  که تا کنون خدمات موثر به جامعه هدف ارائه داده اند در اولویت راه اندازی مراکز باشند.

وی به قدمت فعالیت بیش از ۴۰ سال سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: این سازمان در راستای ارتقای سلامت اجتماعی و کمک به بازتوانی گروه های خاص از جامعه فعالیت دارد که با اضافه شدن خدمات دیگر به این سازمان راه اندازی این مراکز برای ارائه مطلوب خدمات ضروری است.

وی گفت: با راه اندازی این مراکز نیازها و انتظارات جامعه هدف بهتر رسیدگی خواهد شد و دسترسی گروههای هدف به خدمات سازمان تسهیل خواهد شد ضمن اینکه مجموعه ای از خدمات سازمان در یک محل که نزدیک به محل سکونت افراد خواهد بود ارائه می گردد و ترددهای غیر ضروری به ادارات کل و شهرستان ها کاهش می یابد  و این مهم  با استفاده از کمک های بخش غیر دولتی در راستای تقویت خدمات محقق خواهد شد.

وی اشاره کرد متاسفانه در حال حاضر با روند رو به رشد مسائل و آسیب های اجتماعی رو به رو هستیم که ظرفیت دستگاه ها ی دولتی پاسخگوی نیازهای جامعه نیست و استفاده از امکانات و توانایی های بخش غیر دولتی اجتناب ناپذیر است.

وی به فعال شدن مجتمع های خدمات بهزیستی درسال های گذشته برای ارائه خدمات اشاره کرد و گفت: زیرساخت های لازم برای ارائه خدمات مطلوب  در این مجتمع ها فراهم نبود و عدم هماهنگی و پیگیری منجر به فراموشی و رها شدن طرح مذکور شد. امیدواریم با برنامه ریزی و ایجاد کلیه زیر ساخت های لازم این طرح به سرنوشت طرح قبلی دچار نشود.

در استان چهارمحال وبختیاری ۲۷۲ نفر متقاضی برای  راه‌اندازی این مراکز ثبت‌نام کرده اند که براساس سهمیه‌بندی انجام شده از بهزیستی کشور، سهمیه استان در راه‌اندازی و تاسیس مراکز مثبت زندگی ۳۲ مرکز است، که از بین متقاضیان بعد از بررسی صلاحیت علمی و عمومی انتخاب می‌شوند.

کد خبر 30269

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد