راه اندازی خانه بهزیست در محله باغ آذری

جلسه‌ای با رویکرد محرومیت زدایی و حمایت از کودکان کار وخیابان به میزبانی بهزیستی شهرستان ری در مجتمع خدمات بهزیستی بعثت با حضور معاون اجتماعی بهزیستی کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون اجتماعی بهزیستی کشور در این جلسه با بیان اینکه سازمان بهزیستی جزء پیشگامان این ایده بوده، اظهار داشت: این طرح های سلامت اجتماعی چه در حوزه معاونت اجتماعی با پایگاه خدمات اجتماعی و سایر خدمات محله محور و یا در حوزه توانبخشی و پیشگیری در حدود یک سال است که با رویکرد محله محور و خانواده محور در محله های تهران عملیاتی شده اند.

حبیب الله مسعودی فرید در ادامه خاطرنشان کرد: قصد ما به هم زدن محل های فرسوده نیست، بلکه نگاه غایی ما توسعه محلی است؛ بهزیستی متولی ساخت و ساز نیست و با انسان ها کار داریم نه منازل آنها که این در حیطه وظایف دیگر ارکان ها است.

فرید در ادامه افزود: بیش از بیست سال است که روی محله شهید هرندی کار می‌شود همه از هر دستگاه و ارگانی وارد کارند اما نگاه ما همچنان بر مردمی بودن امور است.
فرید در ادامه گفت:  باتوجه به نامه های بسیاری که به دانشگاه های متفاوت داده‌ایم توقع می رود دانشجویان و پزشکان در هر مرحله برای کمک و همیاری در مثبت زندگی فعال تر شوند و در بالندگی این طرح ما را یاری کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور به حضور فعال بهزیستی در برنامه های محله باغ آذری هم اشاره کرد و گفت: مدت یک سال است ما در باغ آذری مشغول فعالیت هستیم البته به خاطر شرایط کرونا مدتی غیر حضوری بود و اکنون دوباره به صورت حضوری فعال شده ایم.

فرید افزود: در حوزه اعتیاد این محله  باید همکاری کامل ستاد مبارزه با مواد مخدر در میان باشد چرا که یک دستگاه  نمی تواند کار خاصی پیش برد.

وی در ادامه  بیان داشت: در بحث ارتقایی مشاوره و آموزش مهارت های زندگی چون پیشگیری از اعتیاد نوجوانان و خانواده و کارهایی از این دست، مراکز مثبت زندگی می‌توانند خدمات غربالگری را در حوزه پیشگیری نیز انجام دهند.

فرید در توضیح بیشتر گفت: این طرح، نه تنها خدمت‌رسانی صرف نیست؛ بلکه رابطه و نگاه عاطفی بین دولت و خدمت گیرنده است، چنانچه این اتفاق به وجود آید تکریم ارباب رجوع  و برخورد گرم عاطفی با مخاطب که بسیار دلگرم کننده و کمک کننده است نیز شکل می گیرد.

معاون اجتماعی بهزیستی کشور در توضیح انتخاب مکان برای راه اندازی خانه بهزیست، خاطرنشان کرد: محله باغ آذری برای بهزیستی همیشه مهم بوده است؛ اکنون خدمات بهزیستی را می‌توانیم نمایان کنیم و نماد مشخصه هر مجتمع خدمات بهزیستی معلولین پایگاه سلامت خدمات D.I.C است  و این فرصتی برای خدمت بیشتر به مردم این محدوده است.

گفتنی است در این جلسه معاونین توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری بهزیستی استان تهران و مدیر بهزیستی شهرستان ری نیز حضور داشتند.

کد خبر 30262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد