جزئیات حمایت بهزیستی از زنان سرپرست خانوار

به گفته معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، واریز کردن بیمه تامین اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار، جز حمایت های پایدار است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از میزان، مهدی خانکه گفت: زنانی که سرپرست موثری ندارند و در واقع یا همسرشان فوت شده و بچه کوچک دارند یا پدری برای اینکه از آنان حمایت کنند، ندارند، جز زنان سرپرست خانوار محسوب می‌شوند. این زنان توسط مددکاران شناسایی می‌شوند  و از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند می‌شوند.

وی افزود: سازمان بهزیستی از طرق مختلفی سعی در حمایت از این بانوان دارد که شامل وام‌های خوداشتغالی، توانمندسازی، همکاری با گروه‌های همیار و... می‌شود. این زنان به کارهای مختلفی همچون بسته بندی ترشی، کارگاه‌های تولید قارچ و خیاطی‌ها مشغول به کار هستند، اما به شخصه معتقدم این افراد نیازمند حمایت‌های دائمی هستند.  

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه بیمه کردن این زنان در سراسر دنیا انجام می‌شود، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، مقرر شد این زنان بیمه شوند. به این معنا که سازمان بهزیستی برای این خانم‌ها بیمه تامین اجتماعی واریز می‌کند. بیمه داشتن برای همه ما امنیت و آسایش فراهم می‌کند و بیمه داشتن برای این افراد نیز چشم اندازی مناسب از آینده ایجاد می‌کند.

خانکه بیان کرد: به این ترتیب، این خانم‌ها پس از چندین سال، می‌توانند بازنشسته شده و حقوق معینی برای خود داشته باشند و این مسئله حمایت پایداری ایجاد می‌کند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: این مسئله باعث می‌شود این افراد بتوانند با انگیزه بهتری به زندگی خود ادامه دهند و آینده بهتری نیز داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۴ هزار زن سرپرست خانوار، بیمه هستند، همچنین ۲ هزار نفر نیز در صف انتظار هستند که امیدواریم با مساعدت از سوی سازمان تامین اجماعی، این امر محقق شود.

کد خبر 30260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد