اهتمام بهزیستی در امر مناسب سازی شایسته ی تقدیر شد

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان از تقدیر دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور در خصوص  پیگیری بهزیستی استان زنجان در ایجاد سیستم یکپارچه شهری  با استفاده از سیستم اطلاعات مکانی GIS و تهیه بانک جامع اطلاعات مکان ها و مکان ها ی نیازمند مناسب سازی و برخی معابر و اماکن عمومی برای استفاده افراد کم توان جسمی و حرکتی شهر زنجان توسط شهرداری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی افزود : : طبق اعلام سازمان بهزیستی کشورو برطبق نتایج نظامنامه نظارتی، بهزیستی استان زنجان  رتبه اول پیگیری مناسب سازی در کشور را کسب نمود که نشان از پیگیری و اهتمام بهزیستی در اطلاع رسانی و طرح مشکلات افراد دارای معلولیت در خصوص مناسب سازی معابر، اماکن عمومی، محیط‌های شهری و ساختمان‌های اداری و برطرف کردن مشکلات و معضلات موجود در زمینه دسترسی  به معابر و اماکن عمومی برای تسهیل تردد این افراد است.
وی بیان کرد : در معابر وساختمانهای عمومی ۳۷معبر اصلی شهر شامل ۷ هزار و ۵۰۰ نقطه که قابل استفاده برای افراد دارای معلولیت و کم توان نیست شناسایی و نشان گذاری شده است.
محمدی با اشاره به اینکه مناسب سازی یک پیشنهاد نیست بلکه الزام قانون است تصریح کرد :در ارزیابی شاخص های مناسب سازی در جشنواره شهید رجایی  ارزیابی و تحلیل دقیق و واقعی از میزان دسترسی افراد جامعه از جمله معلولین، جانبازان و سالمندان به اماکن عمومی، فضاها و خدمات شهری صورت می گیرد که خوشبختانه در طی سالهای گذشته و با همکاری جمعی و همت عمومی نهادهای تاثیرگذار،   فرهنگ مناسب سازی در استان زنجان نهادینه شده است.
وی افزود: در ارزیابی ادارات و دستگاههای دولتی، تیم های ارزیاب، شاخص های مناسب سازی دستگاه های اجرایی در خصوص آسانسور، ورودی ها، سرویس های بهداشتی و سطح های شیب دار را برای استفاده کلیه ارباب رجوع بویژه افراد دارای معلولیت و سالمندان  را بررسی می کنند. پس از اتمام فرایند ارزیابی، نتایج در سامانه "تسما"سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بارگذاری می شود تا در ارزیابی کلی دستگاه های اجرایی استان در جشنواره شهید رجائی لحاظ شود.
گفتنی است  رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور با  ارسال لوح تقدیر جداگانه از مسئول روابط عمومی بهزیستی استان زنجان  در زمینه آگاهسازی و تولید محتوا در جهت اهداف دبیرخانه مناسب سازی تقدیر و تشکر نمود.

کد خبر 30249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد