تعداد۱۷۷مرکز مثبت زندگی در استان آماده افتتاح هستند

مدیرکل بهزیستی استان خوزستان از آماده سازی ۱۷۷مرکز مثبت زندگی در استان خوزستان خبر داد و گفت: ارتقاء کیفی و کمی خدمات سازمان، افزایش آگاهی عموم افراد جامعه از وظایف، فعالیت‏ها و خدمات سازمان بهزیستی، تسهیل دسترسی گروه‏های هدف به خدمات سازمان، کاهش ترددهای غیرضروری به مراکز و ادارات بهزیستی و بهبود، اصلاح و حذف فرآیندهای موازی از مهم ترین اهداف راه اندازی مراکز مثبت زندگی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خوزستان ،غلامرضاصدیق راد ارائه مجموعه ای از خدمات سازمان دریک مرکز را از مزایای مراکز مثبت زندگی برشمرد و بیان داشت: فراهم شدن امکان ارائه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی و در بستر فناوری اطلاعات نقشی اساسی در بهتر زیستن آحاد جامعه ایفا می کند.
وی با تاکید بر تقویت رویکرد خانواده محور و اجتماع محور در مراکز مثبت زندگی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده ای از جامعه هدف بهزیستی را افراد دارای معلولیت و یا اقشاری که در مناطق آسیب پذیر و حاشیه شهرها زندگی می کنند تشکیل می دهند که گاها دسترسی سریع و آسان به ادارات و مراکز بهزیستی ندارند و در تردد با مشکلات بسیاری مواجهند، انسجام پرونده ها در مراکز مثبت زندگی و مراجعه معکوس و حضور مددکار در منزل مددجو با توجه به اشراف کامل به اهداف سازمان و فرآیندهای ارائه خدمت به این عزیزان، سبب صرفه جویی در وقت، تسریع خدمات رسانی، کاهش بهای تمام شده و در نهایت به سود جامعه هدف است.
صدیق راد ادامه داد: بر اساس توزیع جغرافیای جمعیتی مددجویان مستمری بگیر و برحسب محل سکونت ایشان، به ازای حداکثرهر ۴۵۰ خانواده و حداقل هر ۱۵۰ خانوار تحت پوشش، یک مرکز آماده سازی و کلیه پرونده های مددکاری اجتماعی خانوار به صورت الکترونیکی برای تمام مددجویان بهزیستی تشکیل شده است.
غلامرضا صدیق راد درباره خدمات 22 گانه ای که توسط مراکز مثبت زندگی ارئه می شود گفت: شناسایی داوطلبین، خیرین و معتمدین محلی، تسهیل گری و انجام اقدامات اجتماع محور، ارائه آموزش‌های تشکیل و تحکیم خانواده، آموزش‌های مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، انجام استعلامها و پیگیری‌های مورد نیاز جهت صدور و تمدید موافقت اصولی، پروانه تاسیس، پروانه فعالیت، پروانه مسئول فنی مراکز و موسسات غیر دولتی مندرج در بندهای سیزده گانه ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، اطلاع رسانی و معرفی خدمات سازمان، همکاری در اجرای طرح‌ها و برنامه‌های جدید سازمان و جلب مشارکت‌های مردمی نقدی و غیر نقدی، ثبت درخواست فرزندخواندگی و تشکیل پرونده اولیه، آگاه سازی برای پیشگیری از معلولیت‌ها، غربالگری بینایی، شنوایی، اختلالات ژنتیک، اتیسم و... از جمله برخی از این خدمات است.
وی در پایان با تاکید برنوپابودن این مراکز بیان داشت: امیدواریم با رفع نواقص اولیه در بدو فعالیت مراکز مثبت زندگی و تغییر رویکرد مبتنی بر فناوری اطلاعات، گامی مثبت در راه بهبود کیفیت خدمات رسانی به آحاد جامعه برداریم.
کد خبر 30184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد

آخرین فعالیت ها

پربازدیدهای کشور