مراکز مثبت زندگی محلی برای ارائه خدمات بهزیستی

راه اندازی مراکز مثبت زندگی، دسترسی جامعه هدف به خدمات سازمان بهزیستی را تسهیل نموده و از سردرگمی مراجعین برای رفع مشکلاتشان می کاهد و از نکات مثبت راه اندازی این مراکز کاهش ترددهای غیر ضروری مددجویان و الکترونیکی شدن خدمات سازمان بهزیستی می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران، علی یاری رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری و دبیر کمیته مثبت زندگی استان مازندران با اشاره به ارائه خدمات متمرکز در مراکز مثبت زندگی گفت:تا کنون برای110 مرکز مثبت زندگی پروانه فعالیت صادره شده که در حال حاضر 46000  پرونده به 110 مرکز مثبت زندگی واگذار شده است که در ایام مبارک دهه فجر در سراسر استان مازندران افتتاح می شود و در این مراکز ۲۲ خدمت در سطح اولیه در حوزه‌های پیشگیری ، توانبخشی و اجتماعی به مددجویان ارایه می گردد.

رئیس اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات و تحول اداری بهزیستی مازندران در خصوص تاثیر راه اندازی مراکز مثبت زندگی عنوان کرد: راه اندازی این مراکز دسترسی جامعه هدف به خدمات سازمان بهزیستی را تسهیل نموده و از سردرگمی مراجعین برای رفع مشکلاتشان می کاهد و از نکات مثبت راه اندازی این مراکز کاهش ترددهای غیر ضروری مددجویان و الکترونیکی شدن خدمات سازمان بهزیستی می باشد.

وی افزود: مراکز مثبت زندگی در راستای اهداف گام دوم انقلاب و بر اساس توسعه ماموریت‌ها و ضرورت توسعه خدمات عدالت محور و بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی بر اساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت بر اصول خانواده محوری، محله محوری و تخصص محوری حوزه مددکاری در بستر الکترونیک و فناوری اطلاعات شکل گرفته‌است.

یاری گفت: باتوجه به تخصصی بودن سازمان بهزیستی و مددکار محور بودن طرح مراکز مثبت زندگی از افراد متخصص و با آگاهی و دانش بالا جهت همکاری و بهره مندی از تجارب آنها در این مراکز استفاده شده است که در این راستا اشتغال و کار آفرینی نیز صورت گرفت.

کد خبر 30175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد