توجه ویژه به جامعه دارای معلولیت، جزء وظایف حاکمیت است

قاضی زاده هاشمی؛ نایب رئیس اول مجلس شورای در نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های غیردولتی معلولین استان یزد، توجه ویژه به جامعه دارای معلولیت را جزء وظایف حاکمیّت دانست.

وی یکی از اهداف خود را دیدار با نمایندگان جامعه دارای معلولیت استان ها عنوان کرد و گفت: بعضی از خانواده ها از جمله خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران مورد بازدید مسئولین کشوری در سفر به استان ها قرار می گیرند اما جامعه دارای معلولیت جزء این نگاه و پروتکل نیستند و همچنین این عزیزان جامعه مطالبه گری هم نیستند و قانع هستند.

 قاضی زاده هاشمی عنوان کرد: حال اگر جامعه ای مطالبه گر نیست و قانع است ما هم توجه نکنیم در واقع این ظلم است. درست است که وظیفه ما حل و فصل امور عمومی مردم است اما در روایات هم در خصوص رسیدگی به اقشار نیازمند بسیار تاکید شده است. در واقع ما یک کار سیستمی و اصلاح کلی داریم و یک امر توجه ویژه داریم که این عزیزان جزء کسانی هستند که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرند و این وظیفه حاکمیّت است.

وی در ادامه گفت : ممکن است ما نتوانیم به 10 درصد جامعه که دچار درصدی از معلولیت هستند رسیدگی کنیم اما یک درصد را حتماً وظیفه داریم به خصوص افرادی که دارای معلولیت شدید هستند و رسیدگی به این عزیزان برای کم شدن مشکلات خانواده هایشان جزء وظایف ماست. 

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی؛ فرهنگ سازی در این مورد را مهم دانست و گفت: باید کم کم این تبدیل به یک رویه شود. 

وی با اشاره به این نکته که نیازها زیاد و منابع کم هستند عنوان کرد : منابع بهزیستی هم نسبتاً رشد خوبی داشته ولی در حقیقت این منابع خیلی کم می باشد ولی در خصوص اصلاح قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت باید مجدداً از سازمان بهزیستی لایحه به دولت تحویل شود ولی بنده سعی می کنم در خصوص اختصاص منابع مالی ورود کنم.

گفتنی است؛ نشست هم اندیشی نمایندگان تشکل های غیردولتی معلولین استان یزد با حضور نایب رئیس اول مجلس شورای، مدیرکل بهزیستی استان و نمایندگان تشکل های غیردولتی معلولین در محل بهزیستی استان یزد برگزار شد.

کد خبر 30173

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد