۱۵۰۰ نفر از توانخواهان و مددجویان بهزیستی گیلان صاحب شغل شدند

مدیرکل بهزیستی گیلان دکتر حسین نحوی نژاد از اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر از توانخواهان و مددجویان بهزیستی استان از فجر پارسال تا فجر امسال خبر داد.

دکتر حسین نحوی نژاد مدیرکل بهزیستی گیلان با تبریک فرارسیدن دهه فجر سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با تشریح اقدامات انجام شده فجر تا فجر اداره کل بهزیستی گیلان اظهار داشت: در این مدت ۵۲۲ نفر از مددجویان تحت پوشش صاحب خانه شدند ضمن اینکه ۲۹۰ نفر از توانخواهان بهزیستی نیز از آموزش های فنی و حرفه ای بهره بردند.

وی با تشریح اقدامات امور اجتماعی بهزیستی بیان داشت: مجموع پرونده های تحت پوشش حوزه امور اجتماعی در بخش های " دفتر زنان ، شبه خانواده و آسیب های اجتماعی" ۱۸ هزار و  ۱۳۳ پرونده است که از این تعداد ۱۰ هزار و ۱۳۱ پرونده مستمری بگیر و ۲ هزار و ۲۱۸ نفر پشت نوبت مستمری در امور اجتماعی هستند.

وی با بیان اینکه ۴۶۶ دانشجو از حوزه امور اجتماعی در همه مقاطع تحصیلی تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند، اضافه کرد: ۱۵ پایگاه اورژانس اجتماعی در سطح استان در حال خدمات رسانی هستند که در این مدت ۱۶ هزار نفر از خدمات مراکز اورژانس اجتماعی " خدمات سیار" ، مراکز مداخله در بحران و خط تلفن ۱۲۳ استفاده کردند.

دکتر حسین نحوی نژاد با اشاره به فعالیت ۲۷۰ مهدکودک با نگهداری افزون بر پنج هزار کودک در گیلان خاطر نشان کرد: ۲۳۷ نفر از دختران و پسران در ۲۱ خانه شبانه روزی استان نگهداری می شوند ضمن اینکه چهار هزار و ۳۹۳ نفر توسط بهزیستی بیمه شده سایر اقشار در حوزه اجتماعی هستند.

وی در ادامه با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه توانبخشی در این مدت اظهار داشت: مجموع پرونده های تحت پوشش حوزه امور توانبخشی ۴۱ هزار و ۱۰۰ پرونده است که از این تعداد ۲۶ هزار و ۷۶۱ پرونده مستمری بگیر و شش هزار و ۲۹۸ نفر پشت نوبت دریافت مستمری در امور توانبخشی هستند.

وی با بیان اینکه ۹ هزار و ۱۹۷ سالمند تحت پوشش بهزیستی در ۲۳ مرکز سالمندان استان گیلان نگهداری می شوند، تصریح کرد: ۳۵۰ دانشجو از حوزه امور توانبخشی در همه مقاطع تحصیلی تحت پوشش بهزیستی گیلان هستند.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن هشت هزار و ۸۴۴ معلول خفیف، ۱۲ هزار و ۲۵۰ معلول متوسط، ۱۸ هزار و ۹۹ معلول شدید و چهار هزار و ۶۲ معلول خیلی شدید اضافه کرد: هشت هزار و ۷۸۵ نفر نیز توسط بهزیستی بیمه شده سایر اقشار در حوره امور توانبخشی هستند.

مدیرکل بهزیستی گیلان،  کاشت حلزون ۹ کودک در مرکز کاشت حلزون در بیمارستان امیرالمومنین رشت را از دیگر اقدمات عنوان و تصریح کرد : مناسب سازی مسکن و سرویس بهداشتی ۴۸۰ نفر و خودرو ۱۶ نفر انجام شده است.

وی با تشریح اقدامات انجام شده در حوزه امور پیشگیری خاطر نشان کرد: در این مدت ۱۱۰ هزار نفر در ۱۰۰ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی در گیلان خدمات لازم را دریافت کردند و در ۹ مرکز پیشگیری از معلولیت در سطح استان حدود ۱۷ هزار نفر خدمت گرفتند.

وی با بیان اینکه ارایه خدمات به ۷۱۰ هزار نفر در ۴۰۴ مرکز ترک اعتیاد در سطح گیلان انجام شد، اظهار داشت: در این مدت ۶۳۰ هزار نفر در ۵۰ مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی و یک هزار و ۶۰۰ نفر در ۱۰ مرکز مشاوره ژنتیک خدمات لازم را دریافت کردند.

دکتر حسین نحوی نژاد بیان داشت: ۵۴ هزار کودک در ۳۶ پایگاه پیشگیری از تنبلی چشم در سطح استان خدمت گرفتند و ۱۷ هزار نفر از برنامه غربالگری شنوایی در سطح استان بهره مند شدند.

بر اساس آخرین آمار ۶۵ هزار خانوار در گیلان به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره می برند.

کد خبر 30155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد